Prasa2016-09-15
1

„Motor” i „Auto-Moto” na czele sprzedaży pism motoryzacyjnych w I półroczu 2016. Ostro w dół „Top Gear”

W I półroczu br. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycji lidera umocnił się magazyn „Auto-Moto”, który zanotował jedyny wzrost w zestawieniu.

Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w I półroczu 2016 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego okresu 2015 roku zmniejszyła się o 5,47 proc. i wyniosła 101 962 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 6,52 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 66 124 egz.

Wśród miesięczników na pierwszym miejscu umocnił się  magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik sprzedażowy w I półroczu br. wyniósł 45 305 egz., po wzroście o 11,65 proc. - jedynym w zestawieniu.

Drugi był „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze średnią sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 37 886 egz., po spadku o 3,40 proc.

Podium uzupełnia „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten zanotował największą stratę sprzedaży w zestawieniu wynoszącą 30,21 proc., co w efekcie dało mu średni wynik na poziomie 23 912 egz.

Zobacz tabelę

W czerwcu 2016 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do czerwca 2015 roku zmniejszyła się o 11,44 proc. do 89 201 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 58 905 egz., po spadku o 12,20 proc.

Wśród miesięczników pozycję lidera zajął „Auto Świat Poradnik” (40 028 egz.; spadek o 9,56 proc.). Drugi był „Auto Świat Poradnik” (37 041 egz.; wzrost o 2,20 proc. - jedyny w zestawieniu). Z czwartej na trzecią pozycję awansował magazyn „Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska; 23 151 egz.; jednak w dół o 8,67 proc.).

Największą stratę w tym ujęciu również odnotował „Top Gear” - w dół o 31,86 proc. do 18 711 egz., który spadł z miejsca trzeciego na czwarte.

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas