Prasa2016-03-10
7

„Motor” i „Auto-Moto” na czele sprzedaży w 2015 roku. „Top Gear” z największym spadkiem

W 2015 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do magazynu „Auto-Moto”, a najwięcej stracił „Top Gear”.

Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w 2015 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem 2014 roku zwiększyła się o 2,18 proc. i wyniosła 106 784 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował stratę wynoszącą 8,83 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 70 500 egz.

Wśród miesięczników pierwsze miejsce w analizowanym okresie należało do „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik sprzedażowy w ub.r. wyniósł 42 224 egz., po spadku o 2,53 proc.

Z trzeciej na drugą lokatę awansował magazyn „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą na poziomie 39 553 egz., po jednak stracie o 0,45 proc.

Ostatnia pozycja podium przypadła magazynowi „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska), który rok wcześniej był wiceliderem. Tytuł ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 24,40 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 30 771 egz.

Zobacz tabelę

W grudniu 2015 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do grudnia 2014 roku zwiększyła się o 4,27 proc. do 112 571 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 81 200 egz., po wzroście o 3,99 proc.

Wśród miesięczników pozycję lidera zajął „Auto Świat Poradnik” (43 938 egz.; spadek o 1,92 proc.). Drugie miejsce należało do „Auto-Moto” (40 727 egz.; w dół o 0,18 proc.). Z czwartej na trzecią pozycję awansował magazyn „Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska; 24 136 egz.; spadek o 4,13 proc. - największy w rankingu).

Największą stratę w tym ujęciu również odnotował „Top Gear” - w dół o 26,55 proc. do 22 926 egz., który spadł z miejsca trzeciego na czwarte.

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas