W sierpniu br. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycji lidera znalazł się magazyn „Auto-Moto”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w sierpniu 2016 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2015 roku zwiększyła się o 16,62 proc. i wyniosła 123 715 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 8,80 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 63 712 egz.
Wśród miesięczników na pierwszym miejscu umocnił się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w sierpniu br. wyniósł 46 726 egz., po spadku o 10,48 proc.
Drugi był „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 40 299 egz., po utracie o 5,53 proc.
Podium uzupełnia „Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska), który przed rokiem był czwarty. Tytuł ten zanotował jednak stratę sprzedaży w skali roku o 21,05 proc., co w efekcie dało mu wynik na poziomie 23 775 egz.
Na czwarte miejsce spadł zaś „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Miesięcznik ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 28,85 proc. do 21 783 egz.
6. miejsce zajął „Automobilista” (Automobilista), którego średni wynik zwiększył się najbardziej w zestawieniu - o 21,43 proc. do 8 715 egz.
Zobacz tabelęW sierpniu br. w porównaniu do lipca br. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zwiększyła się o 28,25 proc., a wynik „Auto Świata” poszedł do góry o 3,63 proc.
Wśród miesięczników największym wzrostem pochwalić się mógł „Automobilista” - było to 24,07 proc. Jedyny spadek w tym ujęciu, wynoszący 4,98 proc., zanotował miesięcznik „Classic Auto” (Stratos Concept).
Zobacz tabelęSprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.