Prasa2011-08-26
2

„Motor” i „Auto Świat” tracą czytelników, “Auto-Moto” zyskało

W maju br. liderujące zestawieniu magazynów motoryzacyjnych tygodniki zanotowały spadki sprzedaży sięgające kilkunastu procent, ale najwięcej stracił “Świat Motocykli”. Swój wynik - mimo podwyżki - obronił “TopGear”.

Tygodnik “Motor” (Wydawnictwo Bauer) utrzymał w maju br. pozycję lidera, ale jego sprzedaż ogółem zmalała o 12,8 proc. do 95 230 egz. Na drugiej pozycji znalazł się konkurencyjny “Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), którego wynik zmalał jeszcze bardziej, bo o 13,3 proc. i wyniósł 84 257 egz.

Najchętniej kupowanym miesięcznikiem pozostał “TopGear” (Grupa Burda), który w stosunku do maja 2010 stracił, ale tylko 0,1 proc.  i w maju br. sprzedał sie w nakładzie 60 516 egz. Tytuł  ten jednak w piątym miesiącu br. kosztował 5,90 zł, a rok wcześniej 4,90 zł. Od numeru wrześniowego “TopGear” wydawany jest już przez Ringier Axel Springer Polska (dowiedz się więcej).

Największą stratę w skali roku zanotował “Świat Motocykli” (Agora, spadek o 18,7 proc.), którego sprzedaż w maju br. wyniosła  22 353 tys. egz. Zajął on siódme miejsce w zestawieniu. Spory spadek można było zaobserwować także w przypadku czasopisma „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska), które pogorszyło swój wynik o 15,3 proc.

Liderem wzrostu był natomiast plasujący się na czwartej lokacie „Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych” (Wydawnictwo Bauer), który zyskał 25,8 proc.

Zobacz tabelę


W stosunku do kwietnia br., w maju br. największe wzrosty, wynoszące 18,7 proc., zanotowały “Auto-Moto” oraz “Auto Świat. Poradnik”. Tytuły te zajęły odpowiednio miejsca czwarte i piąte, zaś całe podium pism motoryzacyjnych straciło. Największym spadkiem w zestawieniu dotknięty został “Auto Świat”, którego sprzedaż zmalała o 11,8 proc. 

Zobacz tabelę

Autor:pp

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas