Prasa2013-09-17
7

„Motor” i „Top Gear” liderami wśród pism motoryzacyjnych w I półroczu 2013 roku

W I półroczu 2013 roku w rankingu sprzedaży ogółem tygodników motoryzacyjnych pierwsze miejsce zajął „Motor”. Z kolei wśród miesięczników na pozycji lidera utrzymał się magazyn „Top Gear”.

Liderem sprzedaży wśród pism motoryzacyjnych w I półroczu 2013 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego okresu rok wcześniej wzrosła o 3,30 proc. i wyniosła 102 676 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował stratę na poziomie 5,22 proc., a jego średni wynik ustabilizował się na poziomie 82 127 egz.

Wśród miesięczników motoryzacyjnych pierwsze miejsce utrzymał „TopGear” (Ringier Axel Springer Polska). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma w analizowanym okresie zmniejszyła się o 12,15 proc. do 46 045 egz.

Z trzeciego na drugie miejsce awansowało „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer), którego średni wynik sprzedażowy w I półroczu br. wyniósł 43 334 egz., po największym wzroście w zestawieniu wynoszącym 12,10 proc.

Na ostatnią pozycję podium spadł miesięcznik „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 8,09 proc. i wyniosła 40 474 egz.

Z kolei największy spadek zanotował „Świat Motocykli” (Agora), którego średni wynik sprzedażowy zmniejszył się o 19,41 proc. i ostatecznie wyniósł 17 437 egz. Pismo to w rankingu zajęło miejsce piąte.

Zobacz tabelę


W czerwcu 2013 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do czerwca 2012 roku zwiększyła się o 1,96 proc. do 94 461 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 76 191 egz., po spadku o 7,43 proc.

Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera również należała do „Top Gear” (50 117 egz.; wzrost o 13,23 proc.). Drugie miejsce zajęło „Auto-Moto” (37 558 egz.; w górę o 1,63 proc.), a trzecie - „Auto Świat Poradnik” (35 752 egz.; w dół o 2,59 proc.).

Największym wzrostem (o 24,50 proc.) pochwalić się mógł magazyn „Classic Auto” (Stratos Concept). Z kolei najwięcej stracił tutaj „Świat Motocykli” - było to 24,84 proc.

Zobacz tabelę

 

Autor:mk

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas