Prasa2014-09-15
1

„Motor” i „Top Gear” liderami wśród pism motoryzacyjnych w I półroczu 2014 r.

W I półroczu 2014 roku pierwsze miejsce w rankingu średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych zajął „Motor”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do „Top Gear”.

Liderem wśród tygodników motoryzacyjnych w I półroczu 2014 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego okresu ub.r. zwiększyła się o 0,67 proc. i wyniosła 103 359 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w dziale Jedynki

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 3,67 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 79 149 egz.

Wśród miesięczników pierwsze miejsce zajął „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska), którego wynik zmalał o 3,70 proc. do 44 340 egz.

Na drugiej lokacie uplasował się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 43 773 egz., po wzroście o 1,01 proc.

Ostatnia pozycja podium należała do magazynu „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie wyniósł 41 036 egz., po wzroście o 1,33 proc. - największym w zestawieniu.

Natomiast największy spadek w zestawieniu - o 11,52 proc. do 6 923 egz. - odnotował magazyn „Classic Auto” (Stratos Concept). W rankingu uplasował się on na miejscu siódmym, ostatnim.

Zobacz tabelę

W czerwcu 2014 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do czerwca 2013 roku zwiększyła się o 10,05 proc. do 103 953 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 74 652 egz., po spadku o 2,02 proc.
Wśród miesięczników pozycję lidera zajął „Top Gear” (41 960 egz.; spadek o 16,28 proc.). Drugie miejsce należało do „Auto-Moto” (37 824 egz.; wzrost o 0,71 proc. - jedyny w rankingu), a trzecie - do magazynu „Auto Świat Poradnik” (32 061 egz.; - 10,49 proc.).
Również i w tym ujęciu najwięcej straciło „Classic Auto” - było to 17,09 proc.

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:mk

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas