Prasa2015-04-23
0

„Motor” i „Top Gear” na czele pism motoryzacyjnych (dane za styczeń)

W styczniu 2015 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwsze miejsce zajął „Motor”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do magazynu „Top Gear”.

Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w styczniu 2015 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2014 roku zwiększyła się o 1 proc. i wyniosła 105 243 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 8,79 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 70 620 egz.

Wśród miesięczników pierwsze miejsce w analizowanym okresie należało do „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik sprzedażowy w styczniu br. wyniósł 52 770 egz., po spadku o 12,73 proc. Drugą lokatę zajął magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer) ze sprzedażą na poziomie 39 524 egz., po spadku o 18,42 proc.

Ostatnia pozycja podium przypadła magazynowi „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 20,01 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 36 489 egz.

Jedyny wzrost w segmencie miesięczników - o 3,65 proc. do 7 761 egz. - odnotował magazyn „Classic Auto” (Stratos Concept). W zestawieniu zajął on miejsce siódme - ostatnie.

Zobacz tabelę


W styczniu 2014 roku w porównaniu do grudnia 2014 roku sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zmniejszyła się o 2,51 proc., a wynik „Auto Świata” - o 9,51 proc.

Natomiast wśród miesięczników największym wzrostem (o 69,06 proc.) pochwalić się mógł „Top Gear”, a najwięcej stracił tutaj „Świat Motocykli” (Agora) - było to 22,01 proc.

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas