Prasa2014-03-17
0

„Motor” i „TopGear” liderami sprzedaży wśród pism motoryzacyjnych w 2013 r. (raport)

W 2013 roku w rankingu sprzedaży ogółem tygodników motoryzacyjnych pierwsze miejsce zajął „Motor”. Z kolei wśród miesięczników na pozycji lidera utrzymał się magazyn „Top Gear”, a tuż za nim uplasowało się „Auto-Moto”.

Liderem sprzedaży wśród pism motoryzacyjnych w 2013 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem względem 2012 roku wzrosła o 3,94 proc. i wyniosła 104 600 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował stratę na poziomie 2,99 proc., a jego średni wynik ustabilizował się na poziomie 80 963 egz.

Wśród miesięczników motoryzacyjnych pierwsze miejsce utrzymał „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma w analizowanym okresie zmniejszyła się o 7,80 proc. do 43 678 egz.

Z trzeciego na drugie miejsce awansowało „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer), którego średni wynik sprzedażowy w zeszłym roku wyniósł 43 244 egz., po największym wzroście w zestawieniu wynoszącym 9,12 proc.

Na ostatnią pozycję podium spadł miesięcznik „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 2,41 proc. i wyniosła 41 661 egz.

Natomiast największy spadek zanotował „Świat Motocykli” (Agora), którego średni wynik sprzedażowy zmniejszył się o 15,85 proc. i ostatecznie wyniósł 18 048 egz. Pismo to w rankingu zajęło miejsce piąte.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

 

Zobacz tabelę


W grudniu 2013 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do grudnia 2012 roku zwiększyła się o 3,14 proc. do 110 871 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 88 047 egz., po spadku o 2,23 proc.

Natomiast wśród miesięczników pozycję lidera zajął tutaj „Auto Świat Poradnik” (40 645 egz.; spadek o 5,41 proc.). Z trzeciego na drugie miejsce awansowało „Auto-Moto” (36 710 egz.; do góry o 6,58 proc.). Z kolei na trzecią lokatę spadł „Top Gear” (35 235 egz.; - 4,61 proc.).

Natomiast najwięcej stracił tutaj „Auto Motor i Sport” - było to 12,02 proc.

Zobacz tabelę

Autor:mk

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas