Prasa2011-07-19
1

“Motor” liderem, “Auto Świat Poradnik” stracił najwięcej

Większość magazynów motoryzacyjnych zanotowało w kwietniu br. spadki sprzedaży, najwięcej stracił “Auto Świat Poradnik”. Największy, ale i zarazem tylko lekki wzrost zanotował “TopGear”. Liderem segmentu pozostał tygodnik “Motor”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy dla Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem tygodnika “Motor” (Wydawnictwo Bauer) w kwietniu br. wyniosła 104 983 egz., co oznacza spadek o 3,52 proc. względem kwietnia 2010 roku.

Na drugim miejscu znalazł się tygodnik “Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), który miał wynik na poziomie 95 567 egz., niższy o 3,26 proc. niż rok wcześniej.

Trzecim najpopularniejszym magazynem motoryzacyjnym i jednocześnie najchętniej kupowanym miesięcznikiem o tej tematyce był wydawany przez Grupę Burda “TopGear”. Miał on w kwietniu 2011 roku sprzedaż ogółem wynoszącą 62 098 egz. Zanotował on wzrost o 1,15 proc. - największy w zestawieniu.

>>> „TopGear” przechodzi w ręce Springera. Odchodzi naczelny

Zajmujący drugie miejsce wśród miesięczników motoryzacyjnych magazyn “Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer) sprzedał się w nakładzie 34 030 egz. Zanotował on minimalny wzrost o 0,07 proc. W poprzednich miesiącach sprzedaż tego tytułu wzrastała jednak o kilkadziesiąt proc. (np. w marcu aż o 80 proc., zobacz więcej).

Trzecią lokatę zajął magazyn “Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska). Sprzedaż ogółem tego pisma spadła najbardziej w zestawieniu - o 20,78 proc. i wyniosła w kwietniu br. 33 367 egz.

Zobacz tabelę

 

>>> Jarosław Maznas przestał być naczelnym „Cars”

 Porównując dane z kwietnia br. do danych z marca br. widać, że największy wzrost (o 8,58 proc.) w segmencie zanotował magazyn “Cars”. Najwięcej stracił zaś miesięcznik “Auto-Moto” (31,73 proc.).

Zobacz tabelę


 

Autor:pp

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas