Większość magazynów motoryzacyjnych zanotowało w kwietniu br. spadki sprzedaży, najwięcej stracił “Auto Świat Poradnik”. Największy, ale i zarazem tylko lekki wzrost zanotował “TopGear”. Liderem segmentu pozostał tygodnik “Motor”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy dla Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem tygodnika “Motor” (Wydawnictwo Bauer) w kwietniu br. wyniosła 104 983 egz., co oznacza spadek o 3,52 proc. względem kwietnia 2010 roku.
Na drugim miejscu znalazł się tygodnik “Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), który miał wynik na poziomie 95 567 egz., niższy o 3,26 proc. niż rok wcześniej.
Trzecim najpopularniejszym magazynem motoryzacyjnym i jednocześnie najchętniej kupowanym miesięcznikiem o tej tematyce był wydawany przez Grupę Burda “TopGear”. Miał on w kwietniu 2011 roku sprzedaż ogółem wynoszącą 62 098 egz. Zanotował on wzrost o 1,15 proc. - największy w zestawieniu.
>>> „TopGear” przechodzi w ręce Springera. Odchodzi naczelny
Zajmujący drugie miejsce wśród miesięczników motoryzacyjnych magazyn “Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer) sprzedał się w nakładzie 34 030 egz. Zanotował on minimalny wzrost o 0,07 proc. W poprzednich miesiącach sprzedaż tego tytułu wzrastała jednak o kilkadziesiąt proc. (np. w marcu aż o 80 proc., zobacz więcej).
Trzecią lokatę zajął magazyn “Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska). Sprzedaż ogółem tego pisma spadła najbardziej w zestawieniu - o 20,78 proc. i wyniosła w kwietniu br. 33 367 egz.
Zobacz tabelę
>>> Jarosław Maznas przestał być naczelnym „Cars”
Porównując dane z kwietnia br. do danych z marca br. widać, że największy wzrost (o 8,58 proc.) w segmencie zanotował magazyn “Cars”. Najwięcej stracił zaś miesięcznik “Auto-Moto” (31,73 proc.).
Zobacz tabelę