W maju 2013 roku w rankingu sprzedaży ogółem tygodników motoryzacyjnych pierwsze miejsce zajął „Motor”. Z kolei wśród miesięczników na pozycji lidera utrzymał się magazyn „Top Gear”, a najwięcej stracił „Świat Motocykli”.
Liderem sprzedaży wśród pism motoryzacyjnych w maju 2013 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca rok wcześniej spadła o 4,65 proc. i wyniosła 95 756 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował stratę na poziomie 2,45 proc., a jego średni wynik ustabilizował się na poziomie 76 921 egz.
Wśród miesięczników motoryzacyjnych pierwsze miejsce utrzymał „TopGear” (Ringier Axel Springer Polska). Sprzedaż ogółem tego pisma w analizowanym okresie zmniejszyła się o 16,27 proc. do 40 793 egz.
Drugie miejsce należało do „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer), którego wynik sprzedażowy w maju 2013 roku wyniósł 40 533 egz., po spadku o 7,45 proc.
Z kolei ostatnie miejsce podium zajął miesięcznik „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem zmalała o 2,45 proc. i wyniosła 36 005 egz.
Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł zajmujący czwarte miejsce magazyn „Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska). Jego wynik sprzedażowy zwiększył się o 15,78 proc. do 29 042 egz.
Z kolei największy spadek zanotował „Świat Motocykli” (Agora), którego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 19,81 proc. i ostatecznie wyniósł 17 018 egz. Pismo to w rankingu zajęło miejsce piąte.
Zobacz tabelę
W maju 2013 roku w porównaniu do kwietnia 2013 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zmniejszyła się o 13,51 proc. Z kolei wynik „Auto Świata” spadł o 13,33 proc.
Natomiast wśród miesięczników również jedynym wzrostem (o 1,95 proc.) pochwalić się mógł magazyn „Classic Auto”. Z kolei najwięcej stracił tutaj „Auto Świat Poradnik” - było to 14,79 proc.
Zobacz tabelę