W maju br. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycję lidera awansował magazyn „Auto-Moto”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w maju 2016 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2015 roku zmniejszyła się o 8,56 proc. i wyniosła 103 749 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 10,65 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 60 946 egz.
Wśród miesięczników z drugiego na pierwsze miejsce awansował magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w maju br. wyniósł 46 593 egz., po wzroście o 32,50 proc. - największym w zestawieniu.
Na drugą lokatę spadł „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 32 788 egz., po spadku o 7,06 proc.
Podium uzupełnia „Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska), który przed rokiem był czwarty. Tytuł ten zanotował jednak stratę sprzedaży w skali roku o 6,29 proc., co w efekcie dało mu wynik na poziomie 23 570 egz.
Na czwarte miejsce spadł zaś „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Miesięcznik ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 35,06 proc. do 20 668 egz.
Zobacz tabelęW maju br. w porównaniu do kwietnia br. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zwiększyła się o 0,38 proc., a wynik „Auto Świata” poszedł w dół o 17,04 proc.
Wśród miesięczników największym wzrostem pochwalić się mógł magazyn „Classic Auto” (Stratos Concept) - było to 18,55 proc.
Również i w tym ujęciu największy spadek, wynoszący 17,79 proc., zanotował miesięcznik „Auto Świat Poradnik”.
Zobacz tabelęSprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.