Prasa2017-01-16
4

„Motor” na czele sprzedaży pism motoryzacyjnych. Ostatni numer „Top Gear”

W październiku ub.r. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycji lidera znalazł się magazyn „Auto-Moto”. Największy wzrost odnotował ostatni numer „Top Gear”.

Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w październiku 2016 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2015 roku zwiększyła się o 0,90 proc. i wyniosła 101 773 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 6,32 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 62 437 egz.

Wśród miesięczników na pierwszym miejscu znalazł się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w październiku ub.r. wyniósł 41 608 egz., po spadku o 3,66 proc.

Z trzeciej na drugą pozycję awansował „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 33 618 egz., po wzroście o 20,18 proc. - największym w zestawieniu. Był to jednak ostatni numer tego miesięcznika, który obecny był na rynku ponad 8 i pół roku.

Podium uzupełnia „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska), który przed rokiem był drugi. Tytuł ten zanotował największą stratę sprzedaży w zestawieniu, wynoszącą 16,03 proc. W efekcie dało mu wynik na poziomie 32 736 egz.

Zobacz tabelę

W październiku ub.r. w porównaniu do września ub.r. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zmniejszyła się o 0,93 proc., a wynik „Auto Świata” poszedł w dół o 1,85 proc.

Wśród miesięczników największym wzrostem też pochwalić się mógł „Top Gear” - było to 55,11 proc. Największy spadek w tym ujęciu, wynoszący 18,07 proc., zanotował miesięcznik „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska),

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:mk

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas