Prasa2015-08-13
4

„Motor” zwiększa przewagę nad „Auto Światem”. „Top Gear” mocno traci

W maju 2015 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”, który zwiększył przewagę nad „Auto Światem”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do magazynu „Auto Świat Poradnik”, a najwięcej stracił „Top Gear”.

Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w maju 2015 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2014 roku zwiększyła się o 15,23 proc. i wyniosła 113 466 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 11,84 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 68 210 egz.

Wśród miesięczników pierwsze miejsce w analizowanym okresie należało do magazynu „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik sprzedażowy w maju br. wyniósł 35 280 egz., po spadku o 7,55 proc. Drugą lokatę zajął magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer) ze sprzedażą na poziomie 35 164 egz., po spadku o 14,10 proc.

Ostatnia pozycja podium przypadła magazynowi „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 21,17 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 32 655 egz. Żaden miesięcznik nie odnotował wzrostu sprzedaży.

Zobacz tabelę


W maju br. w porównaniu do kwietnia br. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zwiększyła się o 1,76 proc., a wynik „Auto Świata” spadł o 10,96 proc.

Natomiast wśród miesięczników największym wzrostem (o 7,95 proc.) pochwalić się mógł „Top Gear”, a najwięcej stracił tutaj „Auto Świat Poradnik” - było to 21,03 proc.

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas