Technologie2004-10-13
0

Motorola już nie chce LCD?

Wszystko wskazuje na to, że pomimo styczniowych zapowiedzi Motorola nie wprowadzi na rynek amerykański i chiński telewizorów LCD, ekranów plazmowych i monitorów komputerowych

Decyzja amerykańskiego koncernu ilustruje słabnący entuzjazm firm z branży komputerowej, które jeszcze niedawno marzyły o ekspansji na rynek RTV.

W ciągu ostatniego roku wiele firm komputerowych składało deklaracje o rozpoczęciu sprzedaży sprzętu elektroniki domowej – przede wszystkim telewizorów LCD. Część tych zapowiedzi doczekało się realizacji, jednak nie wszystkie: prognozy sprzedaży wielkoformatowych plazm i dużych ekranów LCD okazały się przeszacowane. Obniżka cen, zamiast pobudzić nową falę popytu, uderzyła w zaniżających marżę producentów. Firmy uciekające z konkurencyjnego rynku monitorów w stronę sprzętu RTV musiały przełknąć gorzką pigułkę.

Z tych właśnie względów Motorola – która podczas styczniowego Consumer Electronics Show zaprezentowała aż 15 modeli LCD o przekątnych od 13 do 47 cali – rozwiązała porozumienie z firmą Moxell Technology, która miała dostarczać sprzęt. Oznacza to, że spodziewane produkty nie trafią na rynek. Według przedstawicieli Motoroli zerwanie kontraktu z Moxell to efekt „różnicy zdań w kwestii katalogu produktów na rynek amerykański”.

Autor:

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas