Prasa2015-12-18
15

MSP rezygnuje z publikacji ogłoszeń państwowych spółek w prasie. „6-8 mln zł oszczędności”

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Ministerstwo Skarbu Państwa przygotowało projekty przepisów, które znoszą obowiązkową publikację komunikatów i ogłoszeń w ogólnopolskiej prasie przez resort i spółki z udziałem Skarbu Państwa. Resort liczy, że dzięki nowelizacji zaoszczędzi od 6 do 8 mln zł rocznie.

O tym, że Ministerstwo Skarbu Państwa zamierza zrezygnować z emisji płatnych ogłoszeń w prasie portal Wirtualnemedia.pl informował jako pierwszy na początku grudnia br. Zgodnie z propozycjami MSP, ogłoszenia mają być publikowane w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie podmiotowej ministra właściwego do spraw Skarbu Państwa oraz na stronie internetowej spółki.

Dotyczy to ogłoszeń w sprawie: przeprowadzenia konkursu, postępowania kwalifikacyjnego na członka zarządu spółki, trybu zbywania akcji Skarbu Państwa, sprzedaży przedsiębiorstwa, a także analizy przedsiębiorstwa państwowego dokonywanej przed wydaniem zarządzenia o prywatyzacji bezpośredniej, sposobu i trybu gospodarowania składnikami rzeczowymi majątku ruchomego, w który wyposażone są jednostki budżetowe, zasad podziału uprawnionych pracowników na grupy, ustalania liczby akcji przypadających na każdą z tych grup, a także trybu nabywania akcji przez uprawnionych pracowników oraz sposobu i trybu organizowania przetargu na sprzedaż składników aktywów trwałych przez spółkę powstałą w wyniku komercjalizacji.

Ministerstwo oczekuje, że zmiana przepisów przyniesie oszczędności w wysokości od 6 do 8 mln zł rocznie. Zaoszczędzone pieniądze spółki Skarbu Państwa mają przeznaczyć na rozwój.

- Jednym z moich priorytetów jest wzrost rentowności spółek, a nowelizacja przepisów o ogłoszeniach jednym z kroków do osiągnięcia tego celu. Zmiana oznacza spore oszczędności, co ma niebagatelne znaczenie szczególnie dla małych podmiotów. W przypadku Ministerstwa ma także znaczenie symboliczne - pokazuje, że administracja podąża za nowymi trendami. Skończą się też spekulacje, które dotychczas towarzyszyły przetargom na wybór konkretnej gazety - wyjaśnia Dawid Jackiewicz, minister Skarbu Państwa.

Jackiewicz zaznacza, że zmienił się rynek mediów w Polsce. Natomiast społeczeństwo przy poszukiwaniu pracy nie kupuje gazety z ogłoszeniami. - Podobnie rzecz ma się z innymi dziedzinami życia. Prasa drukowana nadal pełni ważną rolę, ale jako tablica ogłoszeń stała się mniej uniwersalna - wyjaśnia szef MFP.

Przygotowane przez resort przepisy zostały w czwartek przekazane do uzgodnień międzyresortowych. Pełna treść nowelizacji została opublikowana w Biuletynie Informacji Publicznej Ministerstwa Skarbu Państwa i na stronie internetowej Rządowego Centrum Legislacji. Nowe rozwiązania mają wejść w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Ustaw.

Autor:Łukasz Brzezicki

KOMENTARZE(15)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas