We wtorek 17 października br. VIVA Polska zostanie zastąpiona przez całkiem nowy kanał muzyczny MTV Music, który ma być uzupełnieniem oferty rozrywkowej MTV Polska. Twarzą stacji jest Nina Cieślińska, a w ramówce znajdą się programy takie jak m.in. „MTV Bites” czy „MTV Unplugged” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
Przekształcenie jest konsekwencją realizowanej przez Grupę Viacom International Media Networks strategii, polegającej na rozwoju lokalnych wersji flagowych globalnych marek i wzmacniania swojej pozycji w segmencie muzycznym. O decyzji Viacomu portal Wirtualnemedia.pl informował już w sierpniu br.
MTV Music to w pełni lokalnie przygotowany kanał muzyczny, w playliście ważną rolę odgrywają przeboje artystów z lokalnego rynku. Stacja emitować będzie także największe hity międzynarodowych gwiazd, ważne muzyczne wydarzenia takie jak MTV Video Music Awards, MTV EMA, MTV Movie & TV Awards. Widzowie obejrzą również relacje z największych festiwali i koncertów w Polsce i na świecie.
W ramówce kanału znalazły się m.in. pasma z notowaniami list największych polskich, europejskich czy amerykańskich przebojów. Viacom przygotował poranne pasmo muzyczne. Własny program „MTV Bites” z newsami, plotkami i informacjami o showbiznesie poprowadzi Nina Cieślińska. Natomiast we wtorek 24 października o godz. 22.00 odbędzie się telewizyjna premiera „MTV Unplugged O.S.T.R. Autentycznie” (koncert został nagrany w lutym br., zapowiedziano wówczas powrót tego formatu po 7 latach).
Tym samym VIVA Polska znika z polskiego rynku po 17 latach (kanał wystartował w czerwcu 2000 roku). Nie bez znaczenia na decyzję nadawcy miały spadające z roku na rok wyniki oglądalności tego kanału. Z danych Nielsen Audience Measurement, że w okresie od 1 stycznia do 6 sierpnia 2017 roku VIVA Polska w każdej minucie oglądało średnio 4,5 tys. osób. Przełożyło się to na 0,07 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 0,15 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 0,32 proc. w grupie 13-29.
Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, ambasadorami MTV Music są Margaret i Dawid Kwiatkowski, którzy z okazji startu kanału zagrali fragmenty swoich hitów w nowych aranżacjach, do których powstały wideoklipy. Ich premiera odbędzie się 17 października, podczas live chatu z udziałem Margaret i Dawida, na fanpage'u MTV Music.
Polskie MTV Music jest kolejną lokalną wersją tego kanału - stacja nadaje w Wielkiej Brytanii, Irlandii i Holandii oraz w Australii i Nowej Zelandii. Kanał jest w całości poświęcony muzyce, a w ramówce znajdują się pasma tematyczne z teledyskami. Muzyczna oferta MTV Music ma być uzupełnieniem rozrywkowych programów dla młodzieży oferowanych przez MTV Polska.
Wprowadzeniu MTV Music towarzyszy kampania reklamowa skupiona głównie na platformach social mediowych (Facebook i Instagram) oraz platformie YouTube.
Działania wprowadzające MTV Music na rynek zostały przygotowane wewnętrznie przez Viacom. Media zaplanował i zakupił Starcom.
Viacom International Media Networks w Polsce ma w portfolio kanały telewizyjne Nickelodeon, Nickelodeon HD, Nick Jr., MTV, VH1, MTV Music, Comedy Central, Comedy Central Family oraz Paramount Channel HD.