Biznes2018-04-03
10

Multimedia Polska pożycza 1,51 mld zł na spłatę obecnego zadłużenia i 30 mln zł na bieżącą działalność

Andrzej Rogowski, prezes Multimedia PolskaAndrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska

Sieć kablowa Multimedia Polska wzięła 1,515 mld zł kredytu w celu całkowitej spłaty swojego obecnego zadłużenia oraz 30 mln zł kredytu na finansowanie bieżących potrzeb. Kredyty ma spłacić za 6 lat.

Oba kredyty został udzielone przez Credit Agricole. W komunikacie giełdowym Multimedia Polska podała, że oprocentowanie kredytu oparte jest na zmiennej stopie procentowej WIBOR dla odpowiednich okresów odsetkowych powiększonej o marżę zależną od wskaźników finansowych.

Zabezpieczeniem spłaty są m.in. zastawy rejestrowe na akcjach firmy oraz na akcjach i udziałach jej spółek zależnych, a także na przedsiębiorstwie firmy oraz wybranych rachunkach bankowych.

W ub.r. Grupa Multimedia Polska zanotowała spadek wpływów ze sprzedaży o 3 proc. do 678,4 mln zł oraz 1,8 mln zł straty netto (wobec 9,4 mln zł zysku rok wcześniej). Na koniec ub.r. miała 1,75 mln sprzedanych usług jednostkowych (RGU).

W październiku ub.r. UPC Polska ogłosiła przejęcie Multimedia Polska za 760 mln zł. Jednak pod koniec marca wycofała się z transakcji, a badający ją Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ocenił, że fuzja firm spowodowałaby ograniczenie konkurencji na rynkach płatnej telewizji i dostępu do internetu stacjonarnego w 11 miastach.

Kredyty i obligacje Multimedia Polska

W połowie 2013 roku Multimedia Polska zawarła umowy, w ramach której wzięła 462 mln zł na refinansowanie zadłużenia i inwestycje oraz 50 mln zł kredytu obrotowego. Na koniec ub.r. firma wykorzystała łącznie 461,2 mln zł tych kredytów, a w ramach zawartych aneksów wydłużyła ich spłatę (do końca ub.r. spłaciła 103,1 mln zł).

Na koniec ub.r. zobowiązania operatora z tytułu kredytu długoterminowego wynosiły 247,5 mln zł, wobec 249,8 mln zł rok wcześniej.

Ponadto w maju 2013 roku Multimedia Polska wyemitowała obligacje o nominalnej wartości 1,038 mld zł. Kolejne daty ich wykupu wyznaczono na 10 maja 2017 roku, 10 maja 2018 roku i 10 maja 2019 roku.

10 maja ub.r. zgodnie z planem firma wykupiła 25 proc. pierwotnej wartości obligacji. W konsekwencji jej zobowiązania z tytułu wyemitowanych papierów wartościowych zmalały z 1,04 mld zł na koniec 2016 roku do 781,2 mln zł na koniec ub.r. (w tym 286,5 mln zł do spłaty w maju br. i 494,7 mln zł do spłaty w maju 2019 roku).

Na koniec ub.r. Multimedia Polska miała 3,66 mln zł rezerw finansowych, wobec 653 tys. zł na koniec 2016 roku.

Autor:tw

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas