Telewizja2012-08-17
15

Muzyka disco-polo triumfuje. Polo TV liderem kanałów muzycznych w Polsce

W lipcu br. w segmencie kanałów muzycznych pierwsze miejsce zajęła stacja z muzyką disco-polo - Polo TV. Natomiast wśród młodych widzów liderem została Eska TV. Tym samym zdetronizowany został dotychczasowy lider - Viva Polska.

W lipcu br. udział w rynku telewizyjnym kanału z muzyką disco-polo - Polo TV wyniósł aż 0,56 proc. Stacja ta tak wysoki wynik zanotowała dlatego, iż nadaje na pierwszym multipleksie nadziemnej telewizji cyfrowej, który w czerwcu br. powiększył swój zasięg do poziomu 92 proc. gospodarstw domowych w Polsce. Dzięki DVB-t Polo TV ogląda połowa wszystkich jego widzów (więcej na ten temat).

Na drugie miejsce z trzeciego awansowała Eska TV. Jej udział poszedł do góry najbardziej w zestawieniu, bowiem aż o 226,4 proc. i wyniósł 0,47 proc. Stacja ta jednak, podobnie jak Polo TV, nadaje także naziemnie na MUX-1, gdzie ogląda ją tam 40 proc. wszystkich widzów.

Na ostatnie miejsce podium zestawienia spadł dotychczasowy lider oglądalności stacji muzycznych - Viva Polska. Jej udział w lipcu br. zmniejszył się o 30,5 proc. do poziomu 0,46 proc. Wyniki tego kanału spadały już jednak wcześniej i dlatego stacja ta od 17 lipca br. zyskała nową ofertę programową i oprawę graficzną, która miała odwrócić ten trend (więcej na ten temat).

Z kolei największy spadek w zestawieniu zanotowała Czwórka Polskie Radio, której udział spadł praktycznie do zera. Młodzieżowy kanał MTV Polska w pierwszym miesiącu lata miał udział na poziomie 0,26 proc. po spadku o 39,5 proc.

Zobacz tabelę


W grupie widzów w wieku 13-29 lat liderem była Eska TV
(1,43 proc. udziału, wzrost aż o 361,2 proc. – największy w zestawieniu). Na drugiej pozycji uplasowała się tu Viva Polska (1,23 proc., - 32,8 proc.). Ostatnie miejsce podium należało do 4fun.tv (1,09 proc., + 16,6 proc.). Z kolei Polo TV znalazło się tutaj dopiero na czwartym miejscu (0,73 proc.).

Także i tutaj najwięcej straciła Czwórka Polskie Radio, której średni wynik w tym zestawieniu spadł dosłownie do zera. Bowiem tej grupie wiekowej kanału tego nie oglądał nawet jeden widz.

Zobacz tabelę


Najchętniej oglądanym programem w kanałach muzycznych w lipcu br. był „NEXT”, który zgromadził 174 tys. widzów. Emitująca go Viva Polska umieściła w zestawieniu w sumie po cztery pozycje, podobnie jak Polo TV. Pozostałe dwa miejsca przypadło stacji Eska TV.

Zobacz tabelę

Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl dzięki uprzejmości Atmedia.

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:disco-polo, Polo TV, kanał muzyczny

KOMENTARZE(15)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas