Serwis społecznościowy MySpace rozszerzył swój program, którypozwala reklamodawcom na umieszczanie reklam na stronach zprofilami użytkowników na podstawie ich osobistych danych ipreferencji.
Od lipca program testowało ponad 50 czołowych reklamodawców(m.in. Procter & Gamble i Ford). Mogli oni docierać z reklamamido członków społeczności na podstawie dziesięciu grupzainteresowań, takich jak filmy, podróże, moda, finanse, zdrowie,sport, gry wideo czy motoryzacja.
Teraz rozpoczęła się druga faza programu, w której dodanojedenastą kategorię - informuje agencja Associated Press. Tąkategorią jest telewizja, a w jej ramach uwzględnione są setkipodkategorii, na przykład horrory, które z kolei również mają swojekolejne podkategorie. W przypadku horrorów mogą to być wampiry bądźhistorie satanistyczne.
Ostatnio nowy system reklamowy wprowadził także konkurencyjnydla MySpace serwis Facebook, który pozwala firmom na umieszczaniereklam na stronach z profilami członków serwisu, w oparciu ozachowania i podejmowane przez internautów decyzje. Wielu istotnychgraczy rynku reklamowego postanowiło skorzystać z tej oferty. Są tom.in. tacy reklamodawcy jak Verizon Communications, eBay, New YorkTimes, CBS, Sony Pictures, NBA, Coca-Cola czy Unilever.
źródło: AP