Badania2005-02-22
0

Na czele wciąż "stary" Fiat

Badanie spontanicznej znajomości samochodów osobowych przeprowadzone przez TNS OBOP dowodzi, że wieloletni okres, kiedy dla Polaków dostępna była głównie jedna marka samochodów, odcisnął trwały ślad w sposobie postrzegania rynku samochodowego

W rankingu popularności prowadzi niezmiennie Fiat. Co ciekawe, na trzecim miejscu wskazywany jest Mercedes - marka ekskluzywna, rzadko  będąca w posiadaniu przeciętnego Polaka.

Aż pięciu na sześciu Polaków zapytanych o znane marki samochodów osobowych
wymienia spontanicznie Fiata. Ponad połowa badanych wskazuje Opla. Nieco słabsza, niż można by się spodziewać, jest pozycja marek często spotykanych na polskich drogach takich jak: Skoda, Volkswagen czy Polonez. Marki te wymieniane są rzadziej niż ekskluzyw-na marka, jaką jest Mercedes. Dowodzi to siły wizerunku tej marki jako idealnej dla wielu użytkowników.

Znajomość spontaniczna marek samochodów osobowych - wszystkie wymienione marki:

Fiat - 84%
Opel - 56%
Mercedes - 48%
Ford - 44%
Volksvagen - 38%
Skoda -  36%
Daweoo - 36%
Polonez - 35%
Renault - 31%
Audi - 27%
Citroen - 27%
Toyota - 27%
BMW -24%
Honda 17%

Z badania TNS OBOP wynika ponadto, że 56% gospodarstw domowych w Polsce posiada co najmniej jeden samochód osobowy. Dwa lub więcej pojazdów znajduje się w 7% gospo-darstw.

Średni wiek posiadanych przez Polaków aut wynosi 10 lat. Biorąc za podstawę wyliczeń ich rok produkcji, można powiedzieć, że dominują samochody 4 -11 letnie. Pojazdy  wyprodukowane między 1993 a 2000 rokiem stanowią połowę ogółu posiadanych samo-chodów osobowych, a aż 40% to pojazdy starsze niż jedenastoletnie. Najstarszych aut,  mających 15 i więcej lat, często poważnie wyeksploatowanych, jest przeszło 20%. Najnowsze, wyprodukowane po 2000 roku, to jedynie dziesiąta część wszystkich samochodów osobowych w domach respondentów.

Autor:masz

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas