Telewizja2014-12-12
6

„Na dobre i na złe” na czele seriali cotygodniowych jesienią. „Czas honoru” ostatni (raport)

„Na dobre i na złe”, fot TVP„Na dobre i na złe”, fot TVP

W jesiennej ramówce największą popularnością wśród cotygodniowych polskich seriali cieszyły się emitowane od lat produkcje TVP na czele z „Na dobre i na złe”. Słabo wypadł zaś nowy sezon „Czasu honoru” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

W okresie od początku września do końca listopada 2014 roku w gronie cotygodniowych seriali najwięcej widzów miało nadawane w środy o 20.45 w TVP2 „Na dobre i na złe”. Jego średnia oglądalność w tym okresie wyniosła 5,28 mln osób, co przełożyło się na 32,89 proc. udziału w rynku telewizyjnym w grupie 4+ - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Drugie miejsce zajął emitowany w czwartki o 20.30 w TVP1 „Ojciec Mateusz”, którego średnia widownia w jesiennej ramówce wyniosła 4,61 mln osób (28,68 proc. udziału). Na ostatnim miejscu podium uplasował się, również pokazywana przez Jedynkę w niedziele o 20.25 serial „Blondynka” (3,15 mln widzów; 18,33 proc. udziału).

W pierwszej piątce zestawienia znalazły się jeszcze takie produkcje jak: „Komisarz Alex” TVP1 (emisja w soboty o 20.25, 2,47 mln widzów; 15,45 proc. udziału) oraz „Przyjaciółki” Polsatu (emisja w czwartki o 21.10, 2,23 mln; 14,83 proc.).

Na siódmym miejscu znalazła się pierwsza nowość - serial TVP2 „O mnie się nie martw” (2,13 mln; 13,64 proc.), a dopiero na ostatnim, 11. pojawił się siódmy sezon „Czasu honoru” mający podtytuł „Powstanie” (1,26 mln; 7,74 proc.).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 pozycja lidera także należała do „Na dobre i na złe” (1,64 mln widzów; 24,95 proc. udziału), a drugie miejsce zajął tutaj „Ojciec Mateusz” TVN (1,21 mln; 19,13 proc.). Z kolei na ostatniej lokacie podium sklasyfikowane zostało „Prawo Agaty” TVN (930 tys.; 15,06 proc.).

W tym ujęciu na ósmym miejscu uplasowała się nowa produkcja „O mnie się nie martw” (680 tys.; 11,52 proc.), zaś „Czas honoru” również znalazł się na pozycji ostatniej (530 tys.; 7,42 proc.).

Zobacz tabelę


W zestawieniu ujęto średnie wyniki oglądalności wszystkich polskich seriali fabularnych (z wyłączeniem produkcji typu scripted-docu) emitowanych w głównych stacjach telewizyjnych (TVP1, TVP2, Polsacie i TVN) w okresie od 1 września do 30 listopada 2014 roku, które w ciągu tygodnia miały tylko jeden odcinek premierowy. Wyjątkiem jest serial „Komisarz Alex”, którego dane obejmują okres od 13 września do 6 grudnia br.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas