Telewizja2013-10-21
7

„Na dobre i na złe” najpopularniejszym serialem cotygodniowym, nowości na szarym końcu

W jesiennej ramówce wśród cotygodniowych polskich seriali* największą popularnością cieszą emitowane od lat produkcje TVP, a pierwsze miejsce należy do „Na dobre i na złe”. Słabe wyniki notują nowe produkcje - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.

W okresie od 1 września do 17 października br. wśród cotygodniowych seriali największym zainteresowaniem cieszył się nadawany w środy o 20.40 w TVP2 serial „Na dobre i na złe”.

Jego średnia oglądalność w tym okresie wyniosła 5,27 mln widzów, co przełożyło się na 34,54 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajmuje emitowany w czwartki o 20.30 w TVP1 „Ojciec Mateusz”, którego średnia widownia w jesiennej ramówce wynosi 4,55 mln osób (30,42 proc. udziału). Na ostatnim miejscu podium plasuje się, również pokazywany przez Jedynkę, w niedziele o 20.25 serial „Blondynka” (3,27 mln widzów; 20,28 proc. udziału).

W pierwszej piątce zestawienia znajdują się jeszcze takie produkcje jak: „Komisarz Alex” TVP1 (emisja w soboty o 20.25, 2,67 mln widzów; 18,40 proc. udziału) oraz „Lekarze” TVN (emisja w poniedziałki o 21.30, 2,60 mln; 19,34 proc.).

Dopiero na dziewiątym miejscu znalazła się pierwsza nowość - serial Polsatu „To nie koniec świata!” (1,78 mln; 15,39 proc.). Natomiast na ostatnim miejscu uplasowała się inna produkcja tej stacji - „2XL” (1,52 mln; 14,77 proc.). Oba seriale Polsatu nadawane są jednak później niż pozostałe produkcje z rankingu, bo o godz. 22.00 („To nie koniec świata” w niedziele, a „2XL” w czwartki).

Zobacz tabelę


Wśród widzów w grupie komercyjnej pozycja lidera także należy do „Na dobre i na złe” (1,79 mln widzów; 28,49 proc. udziału). Drugie miejsce zajmuje tutaj już nadawany w niedziele o 21.00 „Przepis na życie” TVN (1,31 mln; 19,14 proc.). Z kolei na ostatniej lokacie podium klasyfikowani są „Lekarze” (1,27 mln: 20,79 proc.). Dopiero czwarta pozycja należy do „Ojca Mateusza”, który gromadzi 1,25 mln widzów z tej grupy.

W tym ujęciu nowości wypadają już lepiej: na szóstym miejscu sklasyfikowana została produkcja „To nie koniec świata!” (944 tys.; 16,80 proc.), natomiast trzy oczka niżej uplasował się „2XL” (739 tys.; 15,29 proc.).

Zobacz tabelę


*W zestawieniu ujęto średnie wyniki oglądalności polskich seriali fabularnych (z wyłączeniem produkcji typu scripted-docu) w okresie od 1 września do 17 października 2013 roku, które w ciągu tygodnia mają tylko jeden godzinny odcinek premierowy.

Autor:mk

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas