W 2009 roku liderem wpływów reklamowych była telewizja TVN - wśród stacji tematycznych na pierwszym miejscu znalazła się VIVA Polska. Najwięcej na reklamę wydały Unilever, Polkomtel, i Procter and Gamble.
Wpływy z reklam TVN w 2009 r.* wyniosły 2 853 mln zł i były o 0,6 proc. wyższe niż w analogicznym okresie zeszłego roku - pokazują przygotowane dla Wirtualnemedia.pl dane TNS OBOP, które powstały na podstawie oficjalnych cenników i nie obejmują rabatów.
Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się Telewizja Polsat, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 2 634 mln zł (o 4 proc. mniej niż w 2008 roku).
Na trzeciej pozycji uplasowała się TVP 1 z kwotą 1 773 mln zł, czyli o 19,9 proc. wyższą niż rok wcześniej. Natomiast TVP 2 odnotowała wzrost wpływów z reklam o 18,7 proc. do poziomu 1 148 mln zł.
Piątą lokatę zajęła stacja VIVA Polska, która była jednocześnie liderem kanałów tematycznych. Jej przychody wyniosły 382 mln zł i były o 148 proc. wyższe niż rok temu.
Zobacz tabelęZobacz tabelę
Unilever utrzymał pozycję lidera
Najwięcej na reklamę w telewizji wydały w 2009 r. firmy Unilever, Polkomtel, Procter and Gamble, PTK Centertel i L'oreal Polska.
*dane za okres 01.01 - 27.12 2009 i 01.01 - 27.12 2008