Internet2013-07-01
3

Na zmianach w Megapanelu zyskały Allegro i GG, a straciły Interia.pl i Gazeta.pl

Do Grupy Gazeta.pl nie jest już doliczany ruch z serwisów Sfd.pl, Goldenline.pl i Photoblog.pl, a do Grupy Interia.pl - z Elektroda.pl i Instalki.pl, natomiast strony Grupy Allegro i GG Network zaczęły być klasyfikowane wspólnie - to najbardziej znaczące zmiany w badaniu Megapanel PBI/Gemius.

Wyniki Megapanelu z kwietnia br. po raz pierwszy przygotowano w oparciu o nowo utworzone przez Gemiusa rejestry, do których wydawcy musieli zgłosić się jako właściciele poszczególnych serwisów. Miało to zapobiec sztucznemu podwyższaniu swoich zasięgów przez wydawców, którzy jedynie „dzierżawili” adresy zewnętrznych stron (umawiając się z ich właścicielami, żeby wpisali ich przy tych domenach w bazie WHOIS).

>>> Allegro z GG przed Facebookiem, mocno w górę Google i Onet (Megapanel z kwietnia)

Niektórzy wydawcy postanowili się zabezpieczyć przed konsekwencjami tej zmiany. Grupa Allegro na początku maja br. pierwsza formalnie została właścicielem GG Network (obie firmy należą do funduszu Naspers), a także postanowiła dopisywać do swoich wyników dane serwisu Tablica.pl, dotychczas klasyfikowanego osobno, oraz Wykop.pl, przejętego przez Grupę Allegro jesienią ub.r. W efekcie od kwietniowych wyników witryny Grupy Allegro i GG Network są klasyfikowane wspólnie jako Grupa Allegro - GG. - Wyjątkiem jest Grupa Bankier, która będzie klasyfikowana osobno i nie będzie doliczana do ogólnego wyniku Grupy Allegro i GG. To decyzja o charakterze biznesowym, która pozwoli Grupie Bankier komunikować w sposób transparentny dla rynków finansowych swoją pozycję rynkową, również w odniesieniu do innych serwisów o podobnym charakterze - wyjaśniał portalowi Wirtualnemedia.pl w zeszłym tygodniu Paweł Klimiuk, rzecznik Grupy Allegro (przeczytaj więcej).

Dzięki dołączeniu ruchu z Tablica.pl wyraźnie umocniła się - względem serwisów Allegro – pozycja Grupy Allegro i GG w kategoriach Motoryzacja oraz Budownictwo i nieruchomości. W pierwszej strony Allegro i GG miały w kwietniu 1,66 mln użytkowników i 150 mln odsłon więcej niż serwisy Allegro z tej kategorii miesiąc wcześniej. W drugiej Allegro i GG zanotowały 765 tys. real users i 37,5 mln odsłon więcej niż Otodom.pl w marcu.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w kwietniu 2013 roku

 

Zobacz tabelę

 

Zobacz tabelę

 


Natomiast dzięki uwzględnieniu wyników Wykop.pl, Grupa Allegro i GG zyskała w kategorii Społeczności, notując w kwietniu 1,48 mln real users i 33 mln odsłon więcej niż strony GG Network miesiąc wcześniej.

Zobacz tabelę


Wyniki Grupy Interia.pl i Grupy Gazeta.pl znajdują się na kolejnej podstronie.
 

Autor:tw

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas