Biznes2013-07-26
6

Najcenniejsze polskie gwiazdy: na czele Robert Lewandowski - Wojewódzki i Prokop w górę

Robert Lewandowski i Marek Kondrat to polskie gwiazdy najcenniejsze dla reklamodawców. W ciągu roku na wartości mocno stracił Szymon Majewski, a zyskali Jerzy Owsiak, Anja Rubik i Kuba Wojewódzki.

W corocznym rankingu „Forbes Polska” pierwsze miejsce zajął Robert Lewandowski, rok wcześniej będący na pozycji trzeciej. Wartość reklamową piłkarza biorącego ostatnio udział w kampanii Opla Astry (więcej na ten temat), oszacowano na 1,057 mln zł. W skali roku wycena wizerunku Lewandowskiego wzrosła o 319 tys. zł.

Na pozycji wicelidera utrzymał się Marek Kondrat, od wielu lat reklamujący ING, którego wartość reklamowa wyniosła 950 tys. zł, o 71,5 tys. zł więcej niż rok wcześniej.

Na podium znalazł się jeszcze Jerzy Owsiak, awansujący z miejsca 16. Szef Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, który w ciągu roku wystąpił w kilku reklamach sponsorów i partnerów WOŚP oraz Przystanku Woodstock (zobacz reklamę), może liczyć na 858 tys. zł od reklamodawców. To o 313 tys. zł więcej niż rok temu.

W pierwszej dziesiątce rankingu znalazło się aż trzech tenisistów. Najwyższą, czwartą lokatę zajęła Agnieszka Radwańska, która jednak rok wcześniej była na miejscu pierwszym rankingu. Jej wizerunek reklamowy jest obecnie o 118 tys. zł niższy niż rok wcześniej. Radwańska występowała ostatnio w reklamach marki Amica (zobacz spot).

Pozostali tenisiści w pierwszej dziesiątce, czyli Jerzy Janowicz i Caroline Woźniacki, zajęli odpowiednio pozycje 9. i 10. Dla Janowicza to debiut w rankingu, Woźniacki rok temu była 19.

Piąta lokata należała do topmodelki Anji Rubik, która za reklamę może zażądać 742 tys. zł (wzrost o 236,5 tys. zł). O 7 zł tys. mniej od Rubik wyceniony został Kuba Wojewódzki - zajmujący szóstą i zarazem najwyższą pozycję wśród ludzi mediów. Wizerunek reklamującego sieć Play (zobacz reklamę) dziennikarza wyceniony został na kwotę 735 tys. zł, o 131 tys. zł większą niż rok wcześniej.

Ex aequo na szóstej lokacie znalazł się też Jakub Błaszyczkowski, występujący wraz z Lewandowskim w reklamie Opla Astra. Oczko niżej uplasował się Zbigniew Boniek, szef PZPN, rok wcześniej będący na pozycji 35. Jest on ambasadorem bukmacherskiej firmy Expekt.com.

15. lokatę zajęła Joanna Krupa, prowadząca w TVN “Top model” i reklamująca kosmetyki marki Esotiq (poznaj szczegóły). Za reklamę zażądać może ona 571,5 tys. zł. Na 18. miejscu znalazł się Szymon Majewski, występujący w spotach Banku PKO BP. Wartość reklamowa showmana, który stracił program w TVN, spadła w ciągu roku z 639 tys. zł do 550 tys. zł.

Więcej o o 18 tys. za reklamę niż w 2012 roku zażądać może natomiast Magda Gessler, prowadząca w TVN “Kuchenne rewolucje” oraz “MasterChefa” i reklamująca preparaty pod marką Ulgix (więcej na ten temat). Z kwotą 421 tys. zł reaturatorka znalazła się na miejscu 37. Dwa oczka niżej znalazł się inny gwiazdor TVN - Marcin Prokop (414 tys. zł), który ostatnio bierze udział w kampanii Halls (dowiedz się więcej), a wcześniej wystąpił w reklamach sieci telekomunikacyjnej Play (przeczytaj więcej i zobacz spot).

W tegorocznym zestawieniu po raz pierwszy znaleźli się telewizyjni kucharze Pascal Brodnicki i Karol Okrasa, razem występujący w reklamach sieci dyskontów Lidl (więcej na ten temat). Wartość reklamowa pierwszego z nich to 371 tys. zł, a drugiego o 16 tys. zł mniej.

Z ludzi mediów w rankingu znaleźli się jeszcze: Martyna Wojciechowska (62. miejsce), reklamująca ostatnio sieć Orange, Kinga Rusin (67.), Robert Makłowicz (70.), Wojciech Mann (71.), Dorota Gardias (78.) i Krzysztof Ibisz (81.).

W tegorocznym rankingu nie ujęto Tomasza Lisa, Kamila Durczoka i Monika Olejnik, prowadzących programy publicystyczne i informacyjne. Rok wcześniej zajmowali oni odpowiednio 7., 17.  i 25. miejsce.
 

Porównaj z ubiegłoroczną klasyfikacją: 100 najcenniejszych gwiazd polskiego show-biznesu według „Forbesa”

 


Zobacz tabelę

 

Autor:Patryk Pallus

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas