Prasa 2010-08-17
10

Najchętniej czytane tytuły prasowe w I półroczu br.

“Fakt” i “Gazeta Wyborcza” to najchętniej czytane dzienniki w I półroczu br. – wynika z danych z badania PBC. Kto lideruje wśród tygodników, dwutygodników i miesięczników? Więcej w raporcie Wirtualnemedia.pl.

W kategorii dzienników liderami są opiniotwórcza „Gazeta Wyborcza” (Agora) z czytelnictwem na poziomie 14,52 proc. i  tabloid „Fakt” (Axel Springer Polska) czytany przez 14,49 proc. respondentów. Dalej ze znacznie słabszymi wynikami plasują się: „Super Express” wydawany przez Muratora (6,67 proc.) oraz bezpłatne „Metro” Agory (6,36 proc.).

 

Zobacz tabelę


Najchętniej czytany tygodnik – „Tele Tydzień”
(Wydawnictwo Bauer) – jest zarazem najpopularniejszy wśród wszystkich tytułów prasowych w Polsce – sięga po niego aż 34,83 proc. ankietowanych. W kategorii pism yellow największe czytelnictwo ma „Życie na Gorąco” (Bauer), wśród tygodników poradnikowych czołowe miejsca z bardzo zbliżonymi wynikami zajmują “Pani Domu” (Edipresse Polska) i „Chwila dla Ciebie” (Bauer). Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Axel Springer Polska), który z wynikiem 9,44 proc. wyprzedza „Politykę” (7,33 proc.).

Zobacz tabelę


Wśród dwutygodników najchętniej czytane są niezmiennie
: „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) z wynikiem 16,95 proc. i „Tina” (Wydawnictwo Bauer), mająca czytelnictwo na poziomie 16,33 proc. Zajmująca trzecie miejsce „Viva!” (Edipresse Polska) jest liderem w kategorii people, a kolejne w zestawieniu „Z Życia Wzięte” (Phoenix Press) – w kategorii real life stories.  

Zobacz tabelę


Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest niezmiennie „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 13,16 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych, ze znaczną przewagą nad konkurencją, bo drugi tytuł luksusowy - „Avanti” ma czytelnictwo na poziomie 6,01 proc. Z kolei „Claudia” (G+J Polska) jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych, a „Cztery Kąty” (Agora) – wśród miesięczników wnętrzarskich.  

Zobacz tabelę


Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się „Komputer Świat: Twój Niezbędnik”
(Axel Springer Polska), po który sięga 3,92 proc. respondentów.

Zobacz tabelę

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od stycznia do czerwca 2010 roku na losowej próbie ogólnopolskiej  przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
 
* - Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: „Teraz” (od stycznia do lutego 2010, próba 16 059), „Sens. Nowoczesny Magazyn Psychologiczny” (w styczniu 2010, próba 20 147), do stycznia 2010 tytuł ten wydawany jest jako dwumiesięcznik, „National Geographic. Traveler” (od stycznia do marca 2010, próba 12 034), do marca 2010 pismo to było dwumiesięcznikiem, „Style i Charaktery” (styczeń : marzec 2010, próba 12 034), “Rodzice” (styczeń : kwiecień 2010, próba 8016), do kwietnia 2010 roku tytuł ten był miesięcznikiem.

Autor: pp

KOMENTARZE (10) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas