Prasa 2017-01-20
25

Najgorszy w historii wyniki „Wprost”, tracą też „Newsweek” i „Gazeta Polska”. Tylko „Tygodnik Powszechny” na plusie

W listopadzie ub.r. liderem sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny” - największym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”. Na czele spadków znalazł się „Wprost”, którego sprzedaż zmniejszyła się do 20 tys. egz.

Liderem segmentu tygodników opinii pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w listopadzie 2016 roku wyniosła 129 858 egz. Było to o 1,25 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Wiceliderem „Polityka” (Polityka), która awansowała z miejsca trzeciego. Jej wynik sprzedażowy jednak zmniejszył się o 2,27 proc. do 110 090 egz.

Na trzecią pozycję spadł z kolei „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w listopadzie ub.r. wyniosła 103 326 egz., po spadku o 17,04 proc.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 69 193 egz., po spadku o 10,44 proc.

Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 13,78 proc. do 48 672 egz.

Na siódmym miejscu sklasyfikowany został tygodnik „Fakty i Mity” (Błaja News), który kontrolowany jest przez ZKDP od października ub.r. Jego średni wynik wyniósł w analizowanym okresie 29 880 egz.

Ósmą lokatę zajął „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł jedynym wzrostem, wynoszącym 16,38 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 21 395 egz.

Największy spadek odnotował natomiast „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w listopadzie ub.r. wyniósł 20 393 egz., czyli mniej o 32,97 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca siódmego na dziewiąte.

Zobacz tabelę

W listopadzie ub.r. w porównaniu do października ub.r. jedynym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii pochwalić się mógł „Gość Niedzielny”, którego wynik zwiększył się o 4,21 proc.

Największy spadek, wynoszący 15,54 proc., odnotowała tutaj „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie).

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor: Michał Kurdupski

KOMENTARZE (25) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas