Telewizja2012-01-09
8

Najlepsze kanały tematyczne: TVN 24 przed Disneyem

Kanał TVN 24 był w 2011 roku najchętniej oglądaną stacją tematyczną. W czołówce niewiele zmian: z dziesiątki wypadła Viva Polska, wszedł do niej Polsat Sport a najwyżej zadebiutował Disney Junior. Zestawienie top 40 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych przez Atmedia zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl, liderująca zestawieniu stacja TVN 24 miała w ub.r. udział na poziomie 2,58 proc., czyli o 10,6 mniejszy niż rok wcześniej.

Na drugim miejscu utrzymał się Disney Channel, notując spadek udziału o 6,4 proc. do 0,91 proc. Podium zamyka Cartoon Network z wynikiem w 2011 roku na poziomie 0,89 proc. (wzrost o 4,7 proc.).

Na czwartym miejscu pozostał bez zmian Disney XD, na kolejnych po awansie o jedno oczko znalazły się Polsat News i AXN, a z piątego na siódme spadł Discovery. Na plusie rok zakończył Eurosport, a na minusie dziecięcy Minimini+.

Dziesiątkę zamyka Polsat Sport, który po wzroście o 14,1 proc. awansował z miejsca 11., zaś z top 10 wypadła Viva Polska. Znalazła się ona na pozycji 13. po spadku o 18,2 proc.

Najwyżej w zestawieniu stacji tematycznych zadebiutował kanał Disney Junior, który z udziałem na poziomie 0,41 proc. znalazł się na miejscu 16.  Kanał ten był monitorowany od kwietnia ub.r.

Zobacz tabelę


W grupie 16-49, czyli docelowej dla stacji komercyjnych liderem była - tak jak w 4+ - stacja TVN 24 z wynikiem na poziomie 1,79 proc. (spadek o 13,2 proc.). Na drugie miejsce z czwartego awansował kanał Discovery, którego udział spadł jednak o 0,9 proc. do 0,97 proc. Na trzecią pozycję z drugiej spadła Viva Polska - jej udział zmalał najbardziej z tych trzech stacji, bo o 13,9 proc. i wyniósł 0,93 proc. 

Zobacz tabelę


Uwaga! Prezentowane wartości udziałów dla kanałów Disney Junior i Polo TV za 2011 rok -zgodnie z regułami statystyki  - są średnimi dla całego roku, w tym za okresy, gdy te kanały nie były w monitoringu Nielsen Audience Measurement. Disney Junior znajduje się w nim od kwietnia ub.r., a Polo TV od września ub.r.

Udział Disney Junior w okresie od kwietnia do grudnia ub.r. wyniósł w grupie 4+ 0,5 proc., a w 16-49 - 0,54 proc.. Natomiast udział Polo TV w okresie od września do grudnia ub.r. to odpowiednio 0,3 proc. i 0,5 proc.

Autor:pp

Więcej informacji:kanał tematyczny

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas