Biznes2019-12-09
7

Najmniejsza Żabka uruchomiona w Poznaniu

fot. materiały prasowefot. materiały prasowe

Sieć Żabka Polska otworzyła najmniejszy sklep w Polsce, liczący ok. 16 mkw. Format ma być dostosowany asortymentem i wystrojem dla pracowników biur oraz przechodniów, którzy w drodze do pracy chcą kupić szybką przekąskę lub napić się kawy.

Sklep został uruchomiony w poznańskim biurowcu Bałtyk. Jego format został dostosowany do wysokiego natężenia ruchu i wymagań związanych z designem budynku.

Adam Manikowski wiceprezes firmy Żabka Polska zwraca uwagę, że firma chce w ten sposób „być jak najbliżej Polaków”, dlatego „może być obecna nawet w najmniejszych lokalizacjach, w naturalny sposób towarzysząc w ten sposób klientom, gdziekolwiek się spieszą w ciągu dnia”.

Dostępna oferta różni się od standardowej -– jest skierowana przede wszystkim do klientów, którzy śpieszą się w drodze do pracy lub do domu i potrzebują szybkiej przekąski. Na miejscu można napić się kawy z biodegradowalnych kubków oraz znaleźć gotowe dania i pomysły na śniadanie. Są to m.in. kanapki Tomcio Paluch, owocowo-warzywne smoothie Foodini czy soki i lemoniady Wycisk. Żabka o powierzchni 16 mkw. w Bałtyku umożliwia także nadanie lub odbiór paczek czy rejestracji startera telefonii komórkowej.

Sklep jest wyposażony w system digital signage - cyfrowe nośniki, które są umieszczone w witrynie sklepu oraz w menu dla Żabki Café. W ten sposób komunikacja marketingowa jest dostosowana do czynników zewnętrznych, takich jak pogoda czy lokalizacja. To kolejny sklep w nowym formacie - firma planuje zakończyć remodeling wszystkich placówek w Polsce w przyszłym roku.

Żabka jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience, która liczy blisko 6 tys. placówek prowadzonych przez ponad 4 tys. franczyzobiorców.

Sklepy od trzech lat przechodzą proces zmian: identyfikacji wizualnej, wyposażenia sklepów, asortymentu, układu produktów, usług dodatkowych (m.in. można tam nadać paczkę) oraz komunikowania swoich ofert do klienta. Brand - z żabki na żółtym tle na zielone logo z uśmiechem przeszło już ponad 4,6 tys. placówek, ze „starym” oznaczeniem funkcjonuje obecnie jeszcze nieco ponad tysiąc punktów. Z Polski zniknie też całkowicie Freshmarket, który będzie przekształcony na nowy format Żabki.

W ub.r. przychody sprzedażowe firmy Żabka Polska wyniosły ok. 6,9 mld zł wobec ok. 4,32 mld zł. Głównym źródłem przychodów firmy były umowy z franczyzobiorcami. Na koniec roku sieć miała 5472 sklepy, dziś jest ich już około 5700. Sieć Żabka Polska obsługuje około 2 mln klientów dziennie.

 

Autor:NB

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas