Telewizja2018-12-01
32

„Undress for Love”, „Resurrection Makeover” i „Extreme Animal Selfie” wśród nowych formatów telewizyjnych

W tym roku wśród najpopularniejszych formatów zagranicznych na świecie znajdują się „The Wall”, „MasterChef” czy „Ex on the beach”. Wśród nowości zadebiutowały m.in.: „Undress for Love”, „Resurrection Makeover” i „Extreme Animal Selfie” - wynika z raportu firmy The Wit, zaprezentowanej na konferencji ScreenLovers.

Virginia Mouseler, założycielka międzynarodowej firmy The Wit, monitorującej formaty i trendy programowe w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl stwierdza, że obecnie mamy takie czasy, że każdy chce być sławny. Dlatego na całym świecie dominują programy typu talent-show, ale mamy również w ofercie sporo formatów randkowych.

Według niej w najbliższych latach produkowanych będzie coraz więcej programów o coraz bardziej zróżnicowanej tematyce. - Telewizja będzie dążyć do zaspokojenia potrzeb wszystkich widzów. Dlatego będą powstawać formaty dla wszystkich grup docelowych, od tych niszowych do tych najbardziej szerokich - mówi nam.

Najwięcej nowych programów powstaje w krajach Europy Zachodniej, m.in. w Wielkiej Brytanii czy Holandii. Według Virginii Mouseler wynika to z tego, że państwa te posiadają dużo zasobów, np. na wyspach brytyjskich nadaje BBC, a w Holandii programy tworzy John de Mol, który jest światowym specjalistą w tym zakresie. Dzięki temu kraje te już od wielu lat zwracają się ku eksportowi. - Ogromną zaletą Wielkiej Brytanii jest również uniwersalny język - dodaje Mouseler.

Portal Wirtualnemedia.pl zapytał ekspertkę, czy programy rozrywkowe z Polski mają szansę się pojawić na rynku globalnym. Odpowiada ona na to pytanie twierdząco, ale jednocześnie informuje że potencjalnie tworząc takie projekty nasz kraj powinien zainwestować w ich rozwój i marketing. - W dzisiejszych czasach każdy kraj ma na to szansę. Kupujący nie mają uprzedzeń związanych z pochodzeniem danego projektu, tylko patrzą na jakość. Jeśli jest ona na poziomie międzynarodowym, to wtedy są w stanie dany format zakupić - komentuje Virginia Mouseler.

„The Wall” najpopularniejszym formatem na świecie

Wśród zaprezentowanych przez Virginię Mouseler pięciu najpopularniejszych międzynarodowych formatów w okresie od stycznia do września 2018 roku pierwsze miejsce należało do amerykańskiego projektu „The Wall”, który powstał w 2016 roku. Jest to teleturniej, w którym drużynę tworzy dwoje zawodników odpowiadających na pytania. Kluczową rolę odgrywa wysoka ściana u spodu której znajdują się kieszenie z określonymi kwotami pieniędzy. Po każdym pytaniu, ze szczytu labiryntu spada kula i odbija się od gęsto rozmieszczonych kołków, które w nieprzewidywalny sposób zmieniają trajektorię kuli tak, że do ostatniego momentu nie wiadomo, w którą z 15 kieszeni otworów kula wpadnie i jaką wskaże kwotę.

W ciągu dwóch lat istnienia formatu zrealizowane zostały jego lokalne edycje w kilkudziesięciu krajach, w tym w Polsce. Teleturniej ten nosi nazwę „The Wall. Wygraj marzenia” i od września ub.r. jest pokazywany w TVP1.

Drugie miejsce zajmuje brytyjskie reality-show „This time next year”. Formuła powstałego w 2016 roku projektu polega na tym, że jego uczestnicy składają publiczną obietnicę, że w ciągu 12 miesięcy zrealizują dane cele. Po tym czasie widzowie mogą zobaczyć, w jakim stopniu udało się to zrealizować.

Kolejną pozycję zajmuje znany również na polskim rynku format „MasterChef” (emisja od 2012 roku w TVN) oraz jego mutacja „MasterChef Junior” (od 2016 roku w tej samej stacji). W kulinarnym programie rywalizują ze sobą kucharze amatorzy. Projekt ten powstał w Wielkiej Brytanii w 1990 roku.

Czwarty w zestawieniu był „Ex on the beach”, który zrealizowany został przez Viacom w 2014 roku (również na wyspach brytyjskich). Format ten od 2016 roku oglądać można w naszym kraju pod tytułem „Ex na plaży Polska”. Formuła tego projektu polega na tym, że kilkoro singli jest wysyłanych na wakacje, a w trakcie odpoczynku dołączają do nich byli partnerzy.

Pierwszą piątkę uzupełnia muzyczny format „The four”. Powstał on w Rosji w zeszłym roku.

14 nowych formatów w tym roku

Virginia Mouseler na swoim wystąpieniu zaprezentowała 14 nowych formatów, które zadebiutowały na świecie w tym roku. Najwięcej, bo aż 5 projektów z jej listy, to programy randkowe. Wśród poszczególnych krajów najwięcej formatów wprowadziła Holandia - cztery, a drugie miejsce pod tym względem zajęła Wielka Brytania (trzy).

„Making love” - Francja

W tym programie 6 singli próbuje znaleźć swoją miłość życia. Ich pierwszym krokiem w tym celu jest uprawianie seksu. Formuła programu polega na tym, że eksperci łącza w pary danych uczestników, którzy się spotykają w tzw. „Love Hotel” i na pierwszej randce uprawiają seks. Następnie mają miesiąc czasu na poznanie się, aby następnie zdecydować, czy chcą być razem.

„Personal Dater” - Wielka Brytania

Formuła tego projektu polega na tym, że dwóch przyjaciół przy pomocy sztucznej inteligencji nawzajem dopasowuje sobie kandydatów na partnerów.

„Undress for Love” - Holandia

To kolejny program o tematyce randkowej. Polega on na tym, że single wybierają kandydatów na partnerów na podstawie wyglądu. Początkowo widzą ich nagie ciała - z wyjątkiem twarzy, która jest im pokazywana w dalszej kolejności.

„Forever or Never” - Hiszpania

W tym projekcie single spotykają się z 4 potencjalnymi kandydatami na partnera będącymi w różnym wieku.

„Golden boys” - Holandia

Program ten skierowany jest do osób starszych poszukujących miłości. Jego formuła polega na tym, że mężczyźni w wieku 70 i więcej lat szukają swojej miłości w gronie 25 starszych pań.

„Resurrection Makeover” - Japonia

W tym projekcie zwyczajni ludzie dzięki zastosowaniu nowoczesnych technik i specjalnego makijażu mogą się połączyć ze swoimi bliskimi, którzy przedwcześnie zmarli.

„Voices from the Grave” - Wielka Brytania

Śmiertelnie chorzy ludzie tuż przed swoją śmiercią decydują się na nagranie wiadomości dla swoich bliskich. Po śmierci, materiał jest przekazywany.

„Beauty Match” - Francja

Grupa influencerów posiadających miliony fanów w swoich kanałach social media rywalizują ze sobą przeprowadzając metamorfozy z osobami, które chcą poprawić swój wygląd. Wygra ta osoba, która zdobędzie największą liczbę lajków pod zdjęciem uczestników z metamorfozą.

„Travel With a Goat” - Holandia

Celebryci udają się do różnych krajów świata wraz ze zwierzęciem hodowlanym, np. kozą, czy świnią. Następnie z lokalnymi mieszkańcami udają się w podróż np. po pustyni, czy do lasu. Będąc w trudnych warunkach i nie mając jedzenia muszą zdecydować, czy zabić zwierzę aby pozyskać z niego pożywienie.

„Extreme Animal Selfie” - Japonia

Formuła tego programu polega na robieniu selfie ze zwierzętami. Wygrywa ten uczestnik, któremu uda się sfotografować z najbardziej niebezpiecznym zwierzęciem.

„The Secret Life of 5 Year olds on Holiday” - Wielka Brytania

Grupa dzieci w wieku od 4 do 6 lat wysyłana jest na wakacje. Dzieci w tym czasie przebywają razem i są obserwowane przez rodziców, a także ekspertów, którzy śledzą ich rozwój osobisty (np. jak się bawią oraz jak reagują na dane sytuacje).

„Taboo” - Belgia, Australia

Komik spędza tydzień z osobami niepełnosprawnymi, aby zbadać tabu społeczeństwa: osoby upośledzone umysłowo oraz śmiertelnie chore. W tym samym czasie artysta pisze scenariusz komediowy. Po tygodniu wykonuje go przed publicznością na żywo.

„In the car” - Szwajcaria

W tym projekcie bierze udział 5 osób, którzy przez kilka dni muszą żyć w samochodzie. Publiczność stopniowo eliminuje poszczególnych uczestników.

„High cousine” - Holandia

Dwóch doświadczonych szefów kuchni podróżuje po świecie i poznaje kulturę narkotykową panującą w danych regionach. Nastepnie przygotowują posiłki z dodatkiem używek.

W 2018 roku swoją premierę miał również „The Voice Senior”, czyli kolejna (po „The Voice Kids”) modyfikacja należącego do Talpa Content formatu telewizyjnego „The Voice”. Rywalizują w nim uczestnicy w wieku powyżej 60 lat, program jest już emitowany w kilku krajach.

Virginia Mouseler firmę The Wit założyła w 1996 roku. Z jej usług korzystają najwięksi na świecie nadawcy telewizyjni, producenci oraz dystrybutorzy. Jest również prelegentką na ważnych światowych konferencjach, oraz autorką książek. Ukończyła filozofię, psychoanalizę oraz najwyższą szkołę biznesu.

Autor:mk

KOMENTARZE(32)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas