Prasa 2011-08-16
13

Najpopularniejsze gazety i magazyny w I półroczu

“Tele Tydzień” był najchętniej czytanym magazynem i tygodnikiem w I półroczu 2011 roku. Wśród dzienników prowadzi “Gazeta Wyborcza”, a wśród miesięczników - “Twój Styl”. Więcej w raporcie Wirtualnemedia.pl.

W okresie od stycznia do czerwca br. najpopularniejszym dziennikiem była “Gazeta Wyborcza” (Agora SA) - wynika z badania PBC General. Zanotowała ona czytelnictwo na poziomie 13,95 proc. wyprzedzając “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) czytany przez 13,10 proc. respondentów. Na kolejnych miejscach uplasowały się: “Super Express” (6,24 proc.) i bezpłatne “Metro” (5,89 proc.).

Zobacz tabelę

 
 
Po najchętniej czytany tygodnik - „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięga 32,81 proc. ankietowanych.
Pozycję wicelidera czytelnictwa wśród polskiej prasy zajmuje “Życie na Gorąco” (też Bauer) z wynikiem na poziomie 18,09 proc., będące jednocześnie liderem w kategorii yellow. Trzecie miejsce należy do poradnikowej “Chwili dla Ciebie” (Bauer), notującej czytelnictwo na poziomie 14,19 proc.

Zobacz tabelę


Wśród dwutygodników
najchętniej czytane są trzy tytuły poradnikowe: “Przyjaciółka” (Edipresse Polska) z wynikiem 16,67 proc., „Pani Domu” (też Edipresse), mająca czytelnictwo na poziomie 15,60 proc. oraz “Tina” (Wydawnictwo Bauer), po którą sięga 14,62 proc. osób. Z kolei zajmująca czwarte miejsce z wynikiem 10,96 proc. „Viva!” (Edipresse Polska) jest liderem w kategorii people. 

Zobacz tabelę


Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest niezmiennie „Twój Styl”
(Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 12,14 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych. Z kolei zajmująca drugie miejsce „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem 9,95 proc. jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych. Trzecie miejsce zajmuje miesięcznik wnętrzarski “Cztery Kąty” (Agora).

Zobacz tabelę


Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się niezmiennie „Komputer Świat: Twój Niezbędnik”
(Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 3,14 proc. respondentów. 

Zobacz tabelę

 


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od stycznia  do czerwca 2011 roku na losowej próbie ogólnopolskiej 24 550 przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: “Wasset” (maj 2011: czerwiec 2011; próba 16 311); “Cars” (styczeń 2011: marzec 2011; próba 12 354). “Bravo Girl” było badane w okresie od stycznia do marca 2011 roku jako dwutygodnik (próba 12 196), a od kwietnia do czerwca br. jako miesięcznik (próba 12 354). “Mój Piękny Dom” był badany w styczniu 2011 (próba 4091) jako miesięcznik, a od lutego do czewrca 2011 jako dwumiesięcznik (próba 20 459). “Gala” była badana w okresie od stycznia do kwietnia 2011 jako tygodnik (próba 20 306), a w maju i czerwcu br. jako dwutygodnik (próba 8239).

Autor: Patryk Pallus

KOMENTARZE (13) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas