Reklama2012-12-17
5

Najpopularniejsze reklamy roku na YouTube. Top 20 (wideo)

Portal multimedialny YouTube opublikował listę reklam, które w tym roku cieszyły się największą popularnością. Zwycięzcą okazał się spot Nike.

W trzyminutowej reklamie „My Time is Now” wzięli udział najsłynniejsi piłkarze świata, w tym: Cristiano Ronaldo, Franck Ribery i Andres Iniesta. Spot został przygotowana przez agencję Wieden+Kennedy. Filmik trafił na YouTube w maju, niedługo przed początkiem Euro 2012 i od tamtej pory obejrzano go ponad 20 milionów razy.

Na drugim miejscu znalazł się promujący Pepsi, pięciominutowy spot „Uncle Drew”. Młody gwiazdor ligi NBA, Kyrie Irving, wcielił się w nim w rolę tytułowego „wujka Drew” i w przebraniu wziął udział w ulicznym meczu koszykówki. Reklamę stworzoną przez agencję The Marketing Arm w ciągu nieco ponad pół roku wyświetlono 18 milionów razy.

Trzecią pod względem popularności reklamą na YouTube było w tym roku „The Bark Side” Volkswagena. Filmik z psami szczekającymi do rytmu „Marszu imperialnego” z „Gwiezdnych wojen” przygotowała agencja Deutsch LA. Na YT znalazł się w styczniu i do tej pory wyświetlono go niemal 18 milionów razy, choć stanowił tylko zapowiedź reklamy „The Dog Strikes Back” wyemitowanej podczas meczu o Super Bowl, która znalazła się dopiero na szóstej pozycji.

Agencją, która w tym roku odniosła największy sukces na YouTube było Wieden+Kennedy. W pierwszej 20 znalazło się siedem reklam tej firmy, w tym zwycięski spot. Aż cztery z filmów W+K promowały kosmetyki Old Spice.

W rankingu brane były pod uwagę tylko amerykańskie reklamy, które trafił na YouYube w 2012 roku. Wszystkie 20 filmów zanotowało łącznie przeszło 200 milionów odsłon.

Na kolejnych podstronach przedstawiamy 20 najpopularniejszych reklam roku na YouTube.

Autor:wm

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas