Internet2020-03-11
8

RASP przed Wirtualną Polską, Facebook mocno w dół. W Polsce mamy 27,9 mln internautów (Gemius/PBI z lutego)

W lutym br. strony i aplikacje Ringier Axel Springer Polska wyprzedziły pod względem liczby użytkowników Grupę Wirtualna Polska, a Onet.pl wysunął się przed Allegro.pl i WP.pl. Spory spadek zasięgu zanotował przeglądarkowy Facebook. Liczba internautów w Polsce w lutym 2020 roku wyniosła ogółem 27,9 mln, z czego na komputerach osobistych i laptopach (komputery osobiste używane w domu oraz w pracy) - 22,8 mln, a na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) 23,8 mln.

W minionym miesiącu strony i aplikacje Grupy Google odwiedziło 26,14 mln użytkowników, czyli 93,74 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali tam 6,96 mld odsłon, a każdy w ciągu doby spędził średnio 29 minut i 45 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI. W porównaniu z lutym ub.r. zasięg wydawcy zmalał o 0,2 pkt proc., a liczba odsłon wzrosła o 432,2 tys.

Na drugą pozycję wskoczyła Ringier Axel Springer Polska, wyprzedzając Grupę Wirtualna Polska, która przez wiele miesięcy plasowała się wyżej. Witryny i aplikacje RASP miały 76,1 proc. zasięgu (wobec 73,72 proc. rok wcześniej), 21,22 mln użytkowników, 2,18 mld odsłon oraz 22 minuty i 4 sekundy przeciętnego dobowego czasu korzystania przez odwiedzającego. Grupa Wirtualna Polska zanotowała 75,74 proc. zasięgu (w lutym ub.r. miała 77,8 proc.), 21,12 mln użytkowników, 2,86 mld odsłon oraz 34 minuty i 13 sekund średniego dobowego czasu korzystania.

Pod koniec lutego właściciel Ringier Axel Springer Polska przejął od Grupy Polska Press serwis Gratka.pl i ogłosił wezwanie do sprzedaży akcji MZN Property wydającego witryny o nieruchomościach. W wynikach z lutego Gratka.pl nie została jeszcze włączono do  Ringier Axel Springer Polska.

Z kolei zasięg przeglądarkowej wersji Facebooka zmalał w ciągu roku z 78,23 do 73,51 proc. W zeszłym miesiącu internauci wykonali w serwisie 2,05 mld odsłon oraz spędzili przeciętnie w ciągu doby po 24 minuty i 36 sekund.

Za to Grupa Polska Press zanotowała wzrost zasięgu z 60,71 do 64,49 proc., dzięki czemu wydawca wyprzedził Grupę Allegro.

W serwisach i aplikacjach Grupy Interia.pl przeciętny dobowy czas korzystania przez użytkownika wyniósł 30 minut i 6 sekund, a w przypadku Grupy TVP - 42 minuty i 57 sekund.

W lutym łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 27,9 mln, z czego na komputerach z sieci korzystało 22,8 mln użytkowników, a na smartfonach i tabletach - 23,8 mln.

Google.com miał 25,41 mln użytkowników, 91,12 proc. zasięgu (wobec 90,44 proc. rok wcześniej), 6,13 mld odsłon oraz 28 minut i 14 sekund średniego czasu spędzonego w ciągu doby przez odwiedzającego, natomiast Google.pl - 13,83 mln użytkowników, 49,58 proc. zasięgu (w lutym ub.r. było to 55,53 proc.), 756,5 mln odsłon oraz 14 minut i 18 sekund przeciętnego dobowego czasu korzystania.

Onet.pl w skali roku zanotował wzrost zasięgu z 56,78 do 61,58 proc., dzięki czemu wyprzedził Allegro.pl (jego zasięg zwiększył się z 60,1 do 60,27 proc.) i WP.pl (zasięg wzrósł z 57,34 do 59,81 proc.). Onet.pl miał 1,49 mld odsłon oraz 24 minuty i 45 sekund średniego dobowego czasu korzystania, Allegro.pl - 1,26 mld odsłon oraz 14 minut i 18 sekund przeciętnego czasu, a WP.pl - 1,83 mld odsłon oraz 31 minut i 46 sekund średniego czasu.

Na komputerach Grupa Google zanotowała 21,52 mln użytkowników, 77,18 proc. zasięgu (po wzroście o 0,96 pkt proc. w skali roku), 2,76 mld odsłon oraz 29 minut i 42 sekundy przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego w ciągu doby.

Przeglądarkowy YouTube miał 16,73 mln użytkowników i 526 mln odsłon, Facebook - 15,79 mln użytkowników i 918,2 mln odsłon, Grupa Wirtualna Polska - 14,83 mln odwiedzających i 1,28 mld odsłon, a Ringier Axel Springer Polska - 14,15 mln użytkowników i 926,8 mln odsłon. Kolejność tych wydawców w zestawieniu nie zmieniła się w porównaniu do lutego ub.r.

W serwisach i aplikacjach Grupy Interia średni czas korzystania przez odwiedzającego w ciągu doby wyniósł 41 minut i 59 sekund, w przypadku Grupy TVN - 40 minut i 33 sekundy, a w przypadku Grupy Wirtualna Polska - 39 minut i 46 sekund.

Na Google.com w zeszłym miesiącu 20,41 mln internautów wykonało 2,22 mld odsłon oraz spędzało w ciągu doby średnio 28 minut i 28 sekund. Zasięg w skali roku zwiększył się z 71,58 do 73,2 proc.

YouTube zanotował 17,28 mln użytkowników i 605,5 mln odsłon, Facebook - 16,97 mln użytkowników i 1,16 mld odsłon, a Google.pl - 13,16 mln odwiedzających i 781 mln odsłon.

Na o2.pl użytkownik w ciągu doby spędził średnio 40 minut i 34 sekundy, na WP.pl - 39 minut i 57 sekund, a na Onet.pl - 30 minut i 14 sekund.

Autor:tw

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas