Prezentujemy zestawienie najpopularniejszych witryn tematycznych w Polsce (styczeń 2011 - Megapanel PBI/Gemius). Kto liderem w 19 kategoriach, m.in. biznes, erotyka, społeczności, sport, motoryzacja, e-commerce czy informacja?
Informacje, publicystyka, media
Strony Onetu z tej kategorii odwiedziło ponad 150 tys. użytkowników mniej niż w grudniu, a strony Wirtualnej Polski – 40 tys. mniej. Za to serwisy Gazeta.pl zyskały ponad 400 tys. real users.
Zobacz tabelę
Kultura, rozrywka
YouTube’a i strony Onetu odwiedziło po ok. 75 tys. polskich użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej. Za to liczba real users witryn o2.pl zwiększyła się o prawie 100 tys.
Zobacz tabelę
Motoryzacja
otomoto.pl zyskało w porównaniu z grudniem ponad 500 tys. użytkowników. Z kolei strony motoryzacyjne Onetu straciły ponad 100 tys, real users.
Zobacz tabelę
Budownictwo i nieruchomości
Witryny Gazeta.pl z tej kategorii odwiedziło niecałe 100 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, a strony Muratora – ponad 150 tys. więcej. Natomiast otodom.pl zyskał prawie 400 tys. real users.
Zobacz tabelę
Edukacja
Liczba polskich użytkowników Wikipedii wzrosła w skali miesiąca o ponad 650 tys. Natomiast strony edukacyjne Google i Gazeta.pl odwiedziło po ponad 400 tys. real users więcej.
Zobacz tabelę
Erotyka
Redtube.com i sexnk.net zyskały w porównaniu z grudniem ok. 150 tys. polskich użytkowników. Z kolei pornhub.com odwiedziło ok. 100 tys. więcej real users z naszego kraju.
Sport
Serwisy sportowe Onet przyciągnęły ponad 250 tys. użytkowników więcej niż w grudniu, dzięki czemu awansowały na pierwsze miejsce. Spadły z niego witryny Wirtualnej Polski, które odwiedziło prawie 100 tys. real users mniej.
Zobacz tabelę
E-commerce
Serwisy Allegro zanotowały spadek liczby real users (o prawie 100 tys.), za to wzrost liczby odsłon (o ok. 250 mln). Po raz pierwszy spadła liczba polskich użytkowników Groupona – o ok. 250 tys.
Zobacz tabelę
Styl życia
Witryny Onetu odwiedziło ok. 550 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, przez co spadły one z pierwszego na drugie miejsce. Strony Wirtualnej Polski zanotowały podobne wyniki jak w grudniu.
Zobacz tabelę
Turystyka
Strony turystyczne Onetu zanotowały wzrost liczby użytkowników wynoszący ponad 400 tys., dzięki czemu awansowały na pierwszą pozycję. Za to serwis rozklad-pkp.pl odwiedziło prawie 350 tys. real users mniej.
Zobacz tabelę
Firmowe
Witryny Mozilli odwiedziło aż 3,1 mln polskich użytkowników mniej niż w grudniu. Natomiast strony Microsoftu zanotowały podobne wyniki jak miesiąc wcześniej.
Zobacz tabelę
Nowe technologie
Strony Interii przyciągnęły ponad 100 tys. użytkowników mniej niż w grudniu. Za to dobreprogramy.pl zyskały prawie 400 tys. real users.
Zobacz tabelę
Praca
Większość serwisów rekrutacyjnych zanotowała zdecydowanie lepsze wyniki niż w grudniu. Strony Grupy Pracuj odwiedziło ponad 600 tys. użytkowników więcej, dzięki czemu awansowały one z trzeciego na pierwsze miejsce.
Zobacz tabelę
Społeczności
NK.pl zyskała w porównaniu z grudniem ponad 50 tys. użytkowników, a Facebook – ok. 300 tys. Natomiast serwisy społecznościowe Onetu odwiedziło prawie 350 tys. real users więcej.
Zobacz tabelę
Mapy i lokalizatory
Witryny Google z tej kategorii zanotowały ponad 400 tys. polskich użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej. Z kolei zumi.pl zyskało ok. 250 tys. real users.
Zobacz tabelę
Hosting
Należącą do Onetu stronę republika.pl odwiedziło prawie 600 tys. użytkowników więcej, a serwisy hostingowe Interii i home.pl – po ok. 500 tys. więcej.
Zobacz tabelę
Publiczne
Ze względu na organizowany w styczniu finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy jej serwis odwiedziło ponad trzy razy użytkowników więcej niż w grudniu.
Zobacz tabelę
Wyszukiwarki i katalogi
Strony Google z tej kategorii odwiedziło ok. 70 tys. polskich użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej. Natomiast serwisy Pf.pl zyskały ponad 200 tys. real users, a witryny Pkt.pl – ponad 400 tys.
Zobacz tabelę
Biznes, finanse, prawo
Serwisy Onetu z tej kategorii zanotowały podobne wyniki jak w grudniu, za to serwisy Money.pl zyskały ponad 550 tys. real users i awansowały na drugie miejsce. Portal Wirtualnemedia.pl odwiedziło prawie 480 tys. użytkowników, wykonując ponad 3 mln odsłon.
Zobacz tabelę