Telewizja2021-02-08
14

TVP1 liderem w 2020 roku, TVN24 najchętniej oglądaną stacją tematyczną (top 171)

(Fot. Pixabay)(Fot. Pixabay)

Nowym liderem oglądalności w zeszłym roku została TVP1, która wyprzedziła Polsat, w grupie 16-49 pierwsze miejsce zajął TVN. W gronie stacji tematycznych najwyższe wyniki miał kanał TVN24 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w 2020 roku zajęła TVP1, która awansowała z drugiej lokaty. Średni dobowy udział kanału względem 2019 roku zmniejszył się o 0,20 proc. do 9,66 proc. (najmniejszy spadek wśród tzw. „wielkiej czwórki”) - wynika z udostępnionej portalowi Wirtualnemedia.pl analizy Havas Media Group opracowanej na podstawie danych Nielsen Audience Measurement.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Na drugą lokatę spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 15,06 proc. do 8,36 proc. Jednocześnie był to największy spadek wśród dziesięciu czołowych stacji.

TVP2 wyprzedziła TVN

Podium uzupełnia TVP2. Udział stacji w ub.r. wyniósł 7,54 proc., po spadku względem 2019 roku o 9,52 proc.

Na czwartą lokatę spadł TVN (stacja miała 7,49 proc. udziału; w dół o 11,41 proc.).

Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 36,31 proc. w 2019 roku do 33,05 proc. w 2020 roku - najniższego poziomu w historii.

TVN24 na czele stacji tematycznych

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVN24. Jego udział wyniósł 5,36 proc., po wzroście o 19,97 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany kanał informacyjny w rankingu.

Na 15. lokacie znalazła się stacja TVP Seriale - lider oglądalności kanałów filmowo-serialowych. Jej udział uplasował się na poziomie 1,47 proc. (wzrost o 4,05 proc.).

Liderem oglądalności wśród stacji dokumentalnych był Fokus TV (do góry o 22,75 proc. do 1,14 proc.), dziecięcych - TVP ABC (- 20,30 proc. do 1,02 proc.), sportowych - TVP Sport (- 47,63 proc. do 0,65 proc.), lifestylowych – Polsat Play (+ 3,20 proc. do 0,58 proc.), a muzycznych - Polo TV (- 29,84 proc. do 0,47 proc.).

TVN liderem w 16-49

Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 9,57 proc., po spadku o 13,54 proc.

Drugi był Polsat. Jego wynik w ub.r. zmniejszył się o 13,40 proc. do 9,54 proc.

Podium uzupełnia TVP2 (- 10,32 proc. do 6,42 proc.), a oczko niżej znalazła się TVP1 (- 8,77 proc. do 5,72 proc.).

Pierwszą piątkę uzupełnia Siódemka, która awansowała z miejsca szóstego. Jej udział wzrósł o 22,33 proc. do 4,47 proc.

Liderem oglądalności wśród stacji informacyjnych również i tutaj był kanał TVN24 (do góry o 41,95 proc. do 3,48 proc.).

Pierwsze miejsce wśród kanałów filmowo-serialowych zajęły TVP Seriale (- 1,98 proc. do 1,53 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (+ 25,23 proc. do 1,10 proc.), dziecięcych - TVP ABC (- 19,38 proc. do 1,10 proc.), lifestylowych - TVN Style (- 20,63 proc. do 0,70 proc.), muzycznych - Eska TV (- 4,86 proc. do 0,63 proc.), a sportowych - TVP Sport (- 51,24 proc. do 0,53 proc.).

Krótszy czas oglądania telewizji w 2020 roku

W 2020 roku statystyczny Polak każdego dnia spędził przed telewizorem średnio 4 godziny, 20 minut i 58 sekund. W porównaniu do 2019 roku czas skrócił się o 4 minuty i 54 sekundy, a 2018 - o 3 minuty i 50 sekund.

Autor:MK

KOMENTARZE(14)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas