Internet2009-03-31
0

Najpopularniejsze witryny tematyczne w styczniu

Megapanel PBI/Gemius opublikował zestawienie najpopularniejszychwitryn internetowych w styczniu 2009 roku. Zapraszamy do zapoznaniasię z danymi w specjalnym raporcie Wirtualnemedia.pl (zestawkategorii został ustalony i zaakceptowany przez Radę BadaniaMegapanel PBI/Gemius).

Informacje, publicystyka, media
W rankingunajpopularniejszych witryn informacyjnych niekwestionowanym lideremz prawie 4,65 mln użytkowników pozostaje Onet.pl. Na drugim miejscuplasuje się Wirtualna Polska, a zaraz za nią Gazeta.pl, która wstyczniu zanotowała duży wzrost popularności i posiada ponad 3,5mln użytkowników. Niezły wynik osiągnęły również serwisyinformacyjne TVP, które z niewiele ponad milionem użytkownikówawansowały w zestawieniu na dziewiątą pozycję. Dużo zmian zaszło wdolnej części rankingu. Na stracie witryny kto-kogo.pl (ponad 200tys. użytkowników mniej niż w tamtym miesiącu) skorzystała GrupaGoogle zajmująca w najnowszym zestawieniu dwunastą pozycję. Wzestawieniu, z wynikiem 436 tys. użytkowników debiutuje se.pl. Wporównaniu z poprzednim miesiącem zabrakło miejsca dla serwisówPolskiego Radia.

Zobacz tabelę


Biznes, finanse, prawo
W zestawieniu witryn biznesowych na czele Onet.pl. Duży wzrostzanotował portal Bankier.pl, który zdobywając ponad 500 tysięcyużytkowników, zajmuje obecnie trzecie miejsce.

Zobacz tabelę


Kultura i rozrywka
Z rankingu w kategorii Kultura i rozrywka wypadły witrynye-zyczenia.pl i dancing-santacard.com. W zestawieniu debiutujetekstowo.pl i gry-oline.pl. Na czele zestawienia nadal znajduje sięyoutube.com, który przekroczył liczbę 7 milionówużytkowników.

Zobacz tabelę


Motoryzacja
Wśród witryn motoryzacyjnych warta odnotowania jest duża strataserwisów Grupy Gratka i Wirtualnej Polski (straciły odpowiednio 175tys. i 220 tys. użytkowników). W porównaniu z grudniowym notowaniemstratę zanotował również lider - serwis otoMoto, który ma obecnieprawie 2,7 mln użytkowników, czyli o 115 tys. mniej niż w grudniu.OtoMoto zanotował jednak duży wzrost w liczbie odsłon. Obecniewynosi ona 224 miliony.

Zobacz tabelę


Budownictwo i nieruchomości
W kategorii budownictwo na pozycji lidera utrzymały się serwisyportalu Gazeta.pl notując duży wzrost liczby użytkowników (o prawie340 tys.). Największą liczbą odsłon może pochwalić się jednak GrupaGratka (ponad 34 miliony). Co ciekawe, żadna z witryn niezanotowała straty w liczbie użytkowników.

Zobacz tabelę


Edukacja
W kategorii edukacja najpopularniejsza jest wikipedia.org, którejliczba użytkowników jest ponad dwukrotnie większa niż drugiego wzestawieniu - serwisu edukacyjnego Onet.pl. Trzecia w zestawieniu,tak samo jak w poprzednim miesiącu, jest sciaga.pl. Liczba odsłonwikipedii w styczniu wyniosła prawie 300 mln (ponad 100 mln więcejniż w grudniu).
Zobacz tabelę


Sport
W zestawieniu witryn sportowychnajwiększą niespodziankę sprawiły serwisy sportowe TVP, którepowiększając liczbę użytkowników o ponad 200 tys. awansowały z 18.na 7. miejsce. Warto odnotować dobry wynik Eurosportu, który zliczbą 206 tys. użytkowników zadebiutował w zestawieniu na 10.Pozycji. Liderem pozostają serwisy Onet.pl, które odwiedziło wstyczniu ponad 2,8 mln użytkowników.
Zobacz tabelę

Style życia
W kategorii style życia liderem pozostaje o2.pl, który wyprzedzaOnet.pl i Wirtualną Polskę. W zestawieniu debiutuje m.in.dlastudenta.pl, które z niespełna 800 tys. użytkowników zajmuje 10.miejsce w zestawieniu.
Zobacz tabelę


Turystyka
Wśród witryn zajmujących sięturystyką najpopularniejsze pozostają serwisy Onet.pl, które wstyczniu zwiększyły liczbę użytkowników o prawie 250 tys. Dużywzrost zanotowała też Grupa eHoliday.pl, która zajmuje obecniedrugą pozycję.
Zobacz tabelę


Nowe technologie
W kategorii Nowe technologie nie doszło do dużych zmian. Swój wynikznacząco poprawiły download.net.pl i Gazeta.pl, co pozwoliło imawansować, odpowiednio o dwa i cztery miejsca w zestawieniu. Naczele pozostają serwisy Interia.pl, które wyprzedzają dobreprogramy.pl i IDG.pl.
Zobacz tabelę



Praca
Przewagę nad konkurencją powiększyły serwisy pracuj.pl i Gazeta.pl- praca, które są dwiema najpopularniejszymi witrynami w kategoriipraca. Lider zyskał ponad 375 tys. użytkowników, zaś serwisyGazeta.pl prawie 465 tys. Ponad 300 tys. użytkowników udało sięzdobyć również serwisowi infopraca.pl, co przy słabszym wynikuWirtualnej Polski pozwoliło mu awansować na trzecie miejsce.Wirtualna Polska została sklasyfikowana na szóstym miejscu.
Zobacz tabelę


Społeczności
W kategorii społecznościzdecydowanym liderem pozostaje nasza-klasa.pl, która zwiększającliczbę użytkowników o ponad 750 tys. zostawiła swoją konkurencjędaleko w tyle. W zestawieniu debiutuje precyl.pl, który zająłmiejsce witryny cokupic.pl. Poza tym nie odnotowano większychprzetasowań.

Zobacz tabelę


Mapy i lokalizatory
W kategorii map i lokalizatorów najpopularniejszym pozostaje serwisGoogle.pl, który zdobył prawie 900 tys. użytkowników więcej niż wgrudniu. Równie dobry wynik odnotował lokalizator zumi.pl(Onet.pl), który obecnie ma o około 500 tys. użytkowników mniej niżGoogle. W zestawieniu debiutuje planmiasta.pl, któremu udało sięwyprzedzić m.in. lokalizator Docelu.pl (Wirtualna Polska).

Zobacz tabelę

Źródło: Megapanel PBI/Gemius, styczeń 2009 agregat autoryzowanyprzez Gemius SA

Liczebność próby: N=17092. Grupa objęta badaniem 7+. Do badaniawykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badaniaNetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej iważonej przez PBC.

Zestaw kategorii tematycznych został ustalony i zaakceptowanyprzez Radę Badania Megapanel PBI/Gemius.

Autor:masz

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas