Największe tygodniki opinii zamknęły listopad 2009 r. spadkiem sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Liderem była "Polityka", najwięcej - aż 18 proc. - stracił "Wprost" - raport portalu Wirtualnemedia.pl.
Sprzedaż ogółem "Polityki" w listopadzie 2009 r. wyniosła 137 939 egz., czyli o 9 proc. mniej niż w analogicznym miesiącu 2008 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Tuż za "Polityką" uplasował się "Gość Niedzielny" (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej "Gość Niedzielny) ze sprzedażą ogółem na poziomie 137 232 egz. (wzrost o 2 proc.).
Na trzecim miejscu znalazł się "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska), który sprzedał się w ilości 112 532 egz. (spadek o 4 proc.). Na czwartej pozycji uplasował się "Wprost" (AWR "Wprost"), który miał sprzedaż mniejszą o 18 procent niż w listopadzie 2008 roku.
Zobacz tabelę
Wśród tygodników zamieszczających przedruki z prasy polskiej i zagranicznej liderem była "Angora" (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś), która w listopadzie 2009r. sprzedała się w ilości 335 212 egz. (wzrost o 11 proc.).