Reklama2014-04-28
1

Najwięksi reklamodawcy: Aflofarm, Kino Świat, Orange i USP mocno w górę - spadki T-Mobile i Play

W pierwszym kwartale br. Kino Świat cennikowo przeznaczyło na reklamy ponad cztery razy więcej niż rok wcześniej. Mocno wzrosły też wydatki Aflofarmu, Orange Polska i USP Zdrowie, za to spore spadki zanotowały Unilever Polska oraz operatorzy sieci Play i T-Mobile.

Aflofarm Farmacja Polska w pierwszym kwartale br. pozostał zdecydowanie największym reklamodawcą. Jego cennikowe wydatki wyniosły 351,4 mln zł, o 112,6 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 47,1 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Na drugie miejsce awansowało Kino Polska z cennikowym budżetem w wysokości 179,3 mln zł. W skali roku wydatki firmy podskoczyły aż o 352,6 proc., co wiąże się z szeroko zakrojonymi kampaniami reklamującymi filmy „Pod mocnym aniołem”, „Facet (nie)potrzebny od zaraz” i „72 godziny”.

>>> Polsat liderem wpływów reklamowych w I kwartale, TVN z dużym spadkiem

Mocno wzrosły też cennikowe wydatki reklamowe Orange Polska i USP Zdrowie. Pierwsza firma wydała o 63,8 mln zł więcej niż PTK Centertel rok wcześniej (84,6 proc. w górę), a druga o 62 mln zł więcej niż przed rokiem (81,1 proc. w górę).

Budżet reklamowy Lidl Polska zwiększył się w skali roku o 17,6 mln zł (20,1 proc. w górę), Ferrero Polska - o 9,2 mln zł (10,5 proc. w górę), a Nestlé Polska - o 10,4 mln zł (14 proc. w górę).

Volkswagen Group Polska przeznaczyła na reklamy o 25,3 mln zł więcej niż rok wcześniej (43,1 proc. w górę), a L’Oréal Polska o 15,8 mln zł więcej (24,6 proc. w górę).

>>> Gazety 12 proc. mniej z reklam w I kw. 2014. Ostro w dół „Gazeta Wyborcza” i „DGP”, zyskał „SE” (TOP10)

W czołowej dziesiątce reklamodawców tylko Procter & Gamble Polska zanotował spadek wydatków reklamowych, i to minimalny - o 75 tys. zł.

O wiele bardziej zmalały budżety T-Mobile Polska, P4 (operatora sieci Play) i Unilever Polska, które w pierwszym kwartale ub.r. wynosiły, odpowiednio, 98,1 mln zł, 89,4 mln zł i 86,4 mln zł, a w pierwszym kwartale br. - poniżej 80 mln zł. I tak wydatki T-Mobile zmniejszyły się do 30,6 mln zł (aż o 67,5 mln zł, czyli 68,8 proc. w dół), P4 - do 79,6 tys. zł (w dół o 9,8 mln zł, czyli 11 proc.), a Unilevera - do 66,9 mln zł (w dół o 19,6 mln zł, czyli 22,6 proc.). W efekcie wszystkie firmy wypadły z rankingu.

>>> Polskie Radio i RMF FM dużo więcej z reklam, VOX FM mniej niż Eska Rock (TOP 10)

Zobacz tabelę

Autor:tw

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas