Telewizja 2013-09-02
0

Największą chwilową widownię notują transmisje sportowe i seriale

Specjalne wydanie „Wiadomości” TVP1, relacjonujące wybór nowego papieża, to program, który zanotował w tym roku największą chwilową widownię. Zestawienie top 20 pozycji zdominowały transmisje sportowe oraz seriale.

Na pierwszym miejscu zestawienia, obejmującego programy o największej chwilowej widowni (wskaźnik Peak AMR), w okresie od 1 stycznia do 28 sierpnia 2013 roku, znalazło się specjalne wydanie „Wiadomości” z 13 marca br., relacjonujące wybór nowego papieża. W czasie najchętniej oglądanej minuty dziennik TVP1 widziało aż 9,86 mln widzów (średnio w każdej minucie śledziło go 6,75 mln osób) - wynika z danych Nielsen Audience Measuerment przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajął finałowy mecz Ligi Mistrzów, w którym Bayern Monachium pokonał Borussię Dortmund 2:1. W momencie najwyższej widowni oglądało go 8,17 mln widzów. Natomiast średnia widownia całego spotkania wyniosła 6,80 mln osób.

Trzecia pozycja należała do serialu „M jak miłość”, którego maksymalna zanotowana widownia w odcinku z 7 stycznia br. wyniosła 8,01 mln osób (średnio odcinek ten miał 7,31 mln oglądających).

Oczko niżej uplasował się mecz eliminacyjny do Mistrzostw Świata w piłce nożnej, w którym Polska przegrała z Ukrainą 1:3. Przez chwilę oglądało go 7,61 mln widzów, natomiast średnia widownia całego spotkania wyniosła 6,35 mln osób.

Pierwszą piątkę zamyka serial „Ranczo” (odcinek z 12 maja br.), który w minucie o najwyższej widowni widziało 7,60 mln osób (średnio było to 6,64 mln oglądających).

W zestawieniu top 20 pozycji programowych o największej chwilowej widowni w bieżącym roku po sześć miejsc zajęły transmisje sportowe oraz seriale. Pięć lokat w rankingu należało do programów informacyjnych. Ponadto dwa miejsca przypadły programom rozrywkowym, a jedno - teleturniejowi.

Na aż 14 miejscach w top 20 uplasowały się programy z ramówki TVP1. Cztery pozycje zajęły pozycje z anteny TVP2. Tylko po jednym programie do rankingu wprowadziły stacje komercyjne: TVN oraz Polsat.

Zobacz tabelę


Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej pierwsze miejsce zajął mecz Euro 2012, w którym Polska zremisowała z Rosją. W minucie o najwyższej widowni na antenie TVP1 śledziło go 14,70 mln widzów (średnio oglądało go 13,40 mln osób).

Na drugiej lokacie znalazł się mecz Euro 2012 o największej chwilowej widowni na antenie TVP2. Spotkanie Niemcy - Włochy widziało wtedy 11,04 mln widzów.

Natomiast na ostatnim miejscu podium uplasowała się ceremonia otwarcia Euro 2012. Przez chwilę oglądało ją 9,64 mln osób.

W tym rankingu top 20 programów do transmisji sportowych należało aż 10 pozycji. Pięć miejsc przypadło serialom, trzy - programom informacyjnym, a po jednym - teleturniejowi oraz programowi rozrywkowemu.

Do tego zestawienia TVP1 wprowadziła aż 12 programów. Sześć miejsc zajęły pozycje z oferty TVP2, zaś po jednej lokacie należało do audycji TVN i Polsatu.

Zobacz tabelę

*Peak AMR (Peak Average Minute Rating) - najwyższa średnia oglądalność minutowa danego programu telewizyjnego

Autor: mk

KOMENTARZE (0) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas