W listopadzie 2010 roku spadła sprzedaż większości dzienników ogólnopolskich, najwięcej stracił liderujący zestawieniu “Fakt”. Wzrost zanotowały m.in. “Rzeczpospolita” i “Puls Biznesu”.
Średnie rozpowszechnianie płatne razem lidera zestawienia - “Faktu” - w listopadzie 2010 r. wyniosło 410 757 egz., czyli o 11,6 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2009 roku . Oznacza to, że dziennik ten zanotował największy spadek w rankingu - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Średni wynik zajmującej drugie miejsce "Gazety Wyborczej" (Agora) to 334 129 egz., co oznacza spadek o 5 proc. w stosunku do listopada 2009 roku.
Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express" (Murator), którego rozpowszechnianie płatne razem w listopadzie ub.r. zmniejszyło się o 0,2 proc. względem analogicznego miesiąca rok wcześniej i wyniosło 183 975 egz.
Za podium znalazła się "Rzeczpospolita". Tytuł wydawany przez Presspublikę zanotował w listopadzie ub.r. wynik na poziomie 140 664 egz., co oznacza wzrost o 1,4 proc.
Pierwszą piątkę zamknął “Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes). Jego średnie rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 93 082 egz. i było o 10,5 proc. niższe niż rok wcześniej.
Największy wzrost sprzedaży zanotował natomiast obecny na siódmym miejscu “Puls Biznesu” (Bonnier Businness Polska). Jego wynik poszedł do góry o 5,2 proc. i wyniósł 18 587 egz.
W listopadzie 2010 r. w porównaniu z październikiem spadła sprzedaż większości dzienników ogólnopolskich, a najwięcej (6,3 proc.) stracił “Parkiet”, sporo (5,2 proc.) również “Super Express”. Największym wzrostem (o 3,9 proc.) pochwalić się może natomiast “Przegląd Sportowy”.