Internet2017-08-16
22

WP.pl przyciąga internautów bardziej niż Onet, a Interia.pl - niż Gazeta.pl, TVN24.pl i o2.pl (TOP portali)

Wśród czołowych portali horyzontalnych najwięcej użytkowników ma Onet, a najwięcej odsłon i najdłuższy średni czas korzystania przez odwiedzających - WP.pl. Interia.pl osiąga zdecydowanie wyższe wyniki niż Gazeta.pl, a Wyborcza.pl pod względem zasięgu wyprzedziła Fakt.pl.

Według badania Gemius/PBI w czerwcu br. Onet.pl odwiedziło 17,01 mln realnych użytkowników, czyli 62,89 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni na portalu 1,7 mld odsłon, a każdy spędził na nim przeciętnie trzy godziny i 18:24 minuty.

Onet.pl miał o 3,26 mln użytkowników więcej i 290,6 mln odsłon mniej od WP.pl. Oba portale jesienią ub.r. wprowadziły jednoosobowe galerie zdjęć: Onet w części serwisów tematycznych, a WP.pl w swojej wersji mobilnej, co spowodowało spadek statystyki odsłon. Z WP.pl przeciętny użytkownik korzystał przez cztery godziny i 15:02 minuty, czyli o 56:38 minuty więcej niż w przypadku Onetu.

Interia.pl mając nieco ponad milion użytkowników mniej niż WP.pl zanotowała prawie trzy razy odsłon mniej (691 mln wobec 1,99 mld) oraz dwa razy krótszy średni czas korzystania przez odwiedzającego (dwie godziny i 5:14 minuty).

Z kolei Gazeta.pl wyprzedziła TVN24.pl o ponad 2,5 mln użytkowników (8,8 mln wobec 6,1 mln), mając ponad dwa razy więcej odsłon od konkurenta (301,1 mln wobec 119 mln), za to prawie dwukrotnie krótszy czas spędzany przeciętnie przez internautę (47:56 minuty wobec godziny i 27 minut).

Wyborcza.pl co prawda minimalnie wyprzedziła o2.pl i Fakt.pl pod względem liczby użytkowników, ale zanotowała wyraźnie mniej odsłon i krótszy średni czas korzystania przez odwiedzającego.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/wyniki-gemius-pbi-lipiec-2017-google-cyfrowego-polsatu-facebook-i-wikipedia-stracily-uzytkownikow-w-gore-interia-i-tvn24-pl ##

Wyniki wszystkich portali są związane ze strukturą ich działów tematycznych i oferowanych usług. Przykładowo pocztę elektroniczną dostarczają Onet, WP.pl, Interia.pl, Gazeta.pl i o2.pl, natomiast w przypadku Gazeta.pl sekcja sportowa działa jako osobny serwis Sport.pl.

Zobacz tabelę


Na samych komputerach Onet.pl miał 12,72 mln użytkowników, 1,12 mld odsłon oraz 3 godziny i 27:55 minuty średniego czasu korzystania, a WP.pl z 10,17 mln użytkowników, 1,42 mld odsłon oraz 4 godziny i 35:14 minuty średniego czasu korzystania.

Na Interii przeciętny odwiedzający spędził 2 godziny i 30:09 minuty, na TVN24.pl - 2 godziny i 9 sekund, a na o2.pl - godzinę i 51:53 minuty.

Zobacz tabelę


Na smartfonach i tabletach wszystkie analizowane portale zanotowały wyraźnie mniej użytkowników i odsłon oraz krótszy średni czas korzystania niż na komputerach.

Onet.pl przy 10,68 mln użytkowników miał 580,9 mln odsłon oraz godzinę i 8:26 minuty średniego czasu korzystania, a WP.pl przy 8,13 mln użytkowników zanotowała 564,4 mln odsłon oraz godzinę i 26:58 minut średniego czasu korzystania.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/dzialy-informacyjne-portali-wp-wyprzedzila-onet-mocno-w-gore-interia ##

o2.pl ma w mobile’u dużo niższy zasięg niż ogółem i w internecie mobilnym - w czerwcu portal na urządzeniach mobilnych zanotował 2,65 mln użytkowników, 43,1 mln odsłon oraz 41:02 minuty przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego.

Zobacz tabelę


W skali roku zdecydowana większość czołowych portali zanotowała spadki zasięgów (podawanie zmiany liczby użytkowników jest mało miarodajne, bo w ciągu roku znacząco wzrosła ogólna liczba polskich internautów). Onet stracił 2,01 pkt proc. zasięgu (to 3,1 proc. w dół), WP.pl - 4,97 pkt proc. (czyli 8,91 proc.), a Gazeta.pl - 4,47 pkt proc. (12,1 proc. w dół). Mniejsze spadki zanotowały TVN24.pl (0,42 pkt proc., czyli 1,83 proc.) i Fakt.pl (1,12 pkt proc., czyli 5,17 proc.).

Za to zasięg Interii wzrósł aż o 5,78 pkt proc., a więc o 14 proc. Wyborcza.pl osiągnęła wzrost o 0,36 pkt proc. (1,76 proc. w górę), a o2.pl - o 0,68 pkt proc. (3,4 proc. w górę).

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/serwisy-dla-mezczyzn-onet-z-najpopularniejszym-w-gore-interia-w-dol-wp-logo24-pl-przed-ckm-pl-i-menshealth-pl ##

Ponadto wszystkie portale zanotowały spadek liczby odsłon i średniego czasu korzystania przez użytkowników. Jeśli chodzi o odsłony, to procentowo zdecydowanie najwięcej straciły o2.pl (o 183,8 mln, czyli 56,3 proc.) i Fakt.pl (o 89,4 mln, czyli 50,8 proc.). Onet.pl stracił 361,6 mln odsłon (17,6 proc. w dół), Interia.pl - 58,9 mln (7,9 proc.), a Wyborcza.pl - 4,8 mln (7,6 proc.). Natomiast Gazeta.pl zanotowała jedynie minimalny spadek (o 493,4 tys., czyli 0,2 proc.).

Z kolei procentowo najwięcej pod względem przeciętnego czasu korzystania przez użytkowników straciły o2.pl (o 41,9 proc.), Interia.pl (o 24,5 proc.), Onet.pl (o 15,1 proc.) i Wyborcza.pl (o 14,5 proc.). Natomiast Fakt.pl zanotował spadek tylko o 2,4 proc., a WP.pl - 3 proc.

Autor:tw

KOMENTARZE(22)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas