Prasa2019-03-15
7

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej promował się głównie w „GPC” i tytułach Fratrii

W ub.r. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na komunikację w mediach wydał 498,5 tys. zł, z czego trzy czwarte trafiło do spółek Forum (wydawca „Gazety Polskiej Codziennie”) oraz Fratria (wydawca m.in. „Sieci” i wPolityce.pl).

Informacje o wydatkach w ub.r. na komunikację w Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przekazał w odpowiedzi na wniosek posła PO Krzysztofa Brejzy.

Z 498,5 tys. zł łącznego budżetu zdecydowanie najwięcej trafiło do spółki Forum wydającej „Gazetę Polską Codziennie” - 258,6 tys. zł, oraz do Fratrii (to wydawca m.in. „Sieci” i wPolityce.pl) - 120,5 tys. zł.

36,8 tys. zł NFOŚiGW wydał na komunikację w Polskim Radiu, 32 tys. zł - w spółce Spes wydającej „Nasz Dziennik”, 23,1 tys. zł - w firmie Wnet wydającejKurier Wnet”, 20 tys. zł - w spółce Arjol-Media przygotowującej dodatki tematyczne do dzienników i czasopism, a 7,4 tys. zł - w Dziennikarskiej Agencji Wydawniczej publikującej pisma „Środowisko”, „Prawo i Środowisko”, oraz „Odpady i Środowisko”.

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej podlega ministrowi środowiska, który powołuje jego radę nadzorczą, a na jej wniosek - zarząd. Od października 2015 roku do połowy lutego br. prezesem NFOŚiGW był Kazimierz Kujda, zrezygnował po tym jak ujawniono, że od 1979 roku współpracował z SB.

W kwietniu 2017 roku ówczesny minister środowiska Jan Szyszko, krótko po debacie sejmowej i głosowaniu nad wnioskiem o wotum nieufności wobec niego, w płatnym ogłoszeniu w „Gazecie Polskiej Codziennie” podziękował za wsparcie m.in. członkom klubów „Gazety Polskiej”, słuchaczom Radia Maryja i widzom Telewizji Trwam. 1,9 tys. zł za publikację ogłoszenia zapłaciło Ministerstwo Środowiska.

Autor:tw

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas