Internet2016-06-10
13

Naspers szykuje się do sprzedaży Allegro. Cena wyniesie 3 mld dolarów?

Południowoafrykański koncern Naspers przygotowuje się do sprzedaży Grupy Allegro, do doradzania przy negocjacjach wynajął bank Morgan Stanley - podał Bloomberg. Wartość transakcji może wynieść 3 mld dolarów.

Według Bloomberga, powołującego się na anonimowe osoby bliskie tej sprawy, Allegro może zostać wycenione na 3 mld dolarów, wliczając w to zadłużenie firmy. Zainteresowane jej przejęciem mogą być zarówno fundusze inwestycyjne, jak też firmy z branży nowych technologii, m.in. te z Chin.

Wcześniej do Grupy Allegro oprócz Allegro.pl należało kilka serwisów ogłoszeniowych: OLX.pl, otoDom.pl i otoMoto.pl. Jesienią ub.r. zostały one przeniesione do spółki Naspers Classifieds.

Cytowana przez Bloomberga osoba twierdzi, że Naspers zamierza sprzedać Allegro, ponieważ firma nie rozwija się tak szybko jak inne należące do niego podmioty. Przy czym operacja jest jeszcze na początkowym etapie, dlatego nie jest przesądzone, że zakończy się sprzedażą.

Naspers nie przesądza, czy te doniesienia są prawdziwe. - Zgodnie z naszą polityką korporacyjną nie potwierdzamy ani nie dementujemy naszego zaangażowania w jakiekolwiek fuzje, przejęcia lub sprzedaże - przekazała Bloombergowi Meloy Horn, dyrektor relacji inwestorskich w Naspersie.

Koncern kupił Allegro w 2008 roku za 950 mln funtów. W ostatnich latach Grupa Allegro wycofywała się ze swoich działalności poza sektorem handlu internetowego: jesienią ub.r. sprzedała komunikator GG funduszowi Xevin Investments, na początku ub.r. - Grupę Bankier.pl wydawnictwu Bonnier Business Polska, a także Wykop.pl. Wcześniej zamknęła niektóre serwisy, m.in. Blip.pl, natomiast jesienią 2014 r. przeprowadziła zwolnienia grupowe i outsourcing części usług.

Nieoficjalne informacje o zamiarze sprzedania Allegro przez Naspersa pojawiły się na początku ub.r., podał je Reuters. Wtedy jednak Meloy Horn szybko je zdementowała. - Allegro jest silnym, dochodowym biznesem segmentu e-commerce i nie mamy w planach jego sprzedaży - stwierdziła.

Według badania Gemius/PBI w maju br. strony Grupy Allegro.pl zanotowały 18,09 mln realnych użytkowników i 3,03 mld odsłon, w tym Allegro.pl - 14,53 mln użytkowników i 1,39 mld odsłon, a OLX.pl - 12,04 mln realnych użytkowników i 1,36 mld odsłon.

Autor:tw

KOMENTARZE(13)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas