Biznes2019-12-12
3

Nastolatki w Polsce częściej niż w innych krajach korzystają ze smartfonów

Fot. PixabayFot. Pixabay

71 proc. nastolatków (14-18 lat) w Polsce korzysta ze smartfonów. To znacząco wyższy odsetek niż w takich krajach jak USA, Wielka Brytania czy Hiszpania - wynika z badania SW Research.

W zależności od kraju widoczne są znaczące różnice w podejściu młodzieży do urządzeń i technologii mobilnych. I tak nastolatki w Polsce częściej niż w innych krajach korzystają ze smartfonów (71 proc.). Na drugim miejscu są Hiszpanie (59 proc.), a podium zamykają Turcy (51 proc.). W przypadku respondentów z Wielkiej Brytanii i Brazylii został odnotowany identyczny wynik (43 proc.).

Co ciekawe, nastolatki z Polski pozytywnie wyróżnia na tle innych badanych państw również fakt, że 29 proc. ankietowanych korzysta ze Smart TV.

Ponadto sporym zainteresowaniem, w porównaniu z innymi badanymi krajami, cieszy się w Polsce komputer stacjonarny. Korzysta niego ponad połowa respondentów z naszego kraju (53 proc.), co na tle USA, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Turcji i Brazylii daje najwyższy wynik.

W korzystaniu z laptopa polskich nastolatków wyprzedzają nastolatki z Wielkiej Brytanii (49 proc.) oraz USA (48 proc.).

Z kolei tablet jest tak samo popularny w Wielkiej Brytanii, jak w Turcji (po 20 proc.). Najmniej popularne wśród polskich reprezentantów grupy wiekowej 14-18 lat są właśnie tablety (18 proc.) oraz przenośne konsole do gier (12 proc.).

Do czego służy smartfon? Nastolatki w Polsce najczęściej w swoich urządzeniach mobilnych instalują gry, co przyznało blisko 60 proc. respondentów. Ponadto 45 proc. stawia na programy związane z muzyką, a 37 proc. korzysta z aplikacji społecznościowych. W całym zestawieniu najmniej uwagi nastolatki poświęcają aplikacjom z kategorii transport (7 proc.) i finanse (6 proc.).

Pod względem najpopularniejszych aplikacji preferencje użytkowników są bardzo podobne we wszystkich badanych krajach. Zaskakujące jest jednak, jak niewielki odsetek nastolatków z Hiszpanii (7 proc.), USA (5 proc.) i Wielkiej Brytanii (3 proc.) korzysta z aplikacji społecznościowych. Częściej wskazywali oni na programy z gatunku rozrywka – taką odpowiedź wybrał średnio co trzeci respondent z tych krajów. W Polsce sporą popularnością cieszą się aplikacje dla miłośników filmów i seriali - w swoim telefonie posiada taką co piąty użytkownik.

Badanie zostało zrealizowane w I kwartale 2019 r. przez agencję badań rynku i opinii SW Research metodą CAWI (on-line), z wykorzystaniem platformy internetowej ankieteo.pl. Za rekrutację międzynarodowej próby – kobiet i mężczyzn w wieku 14-18 lat – odpowiadał portal Gamekit.com. Dane pozyskano z 6 krajów: Polski, USA, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Turcji i Brazylii. W ramach badania przeprowadzono 2 324 unikalne wywiady.

Autor:km

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas