Telewizja 2016-11-21
3

„Nasz nowy dom” oglądało 1,9 mln widzów. 25,61 mln zł z reklam

Reality-show „Nasz nowy dom” w nowym paśmie śledziło średnio 1,87 mln osób. W porównaniu do piątej edycji, pokazywanej jesienią ub.r., produkcja straciła 820 tys. widzów. Polsat w czasie emisji programu zajął drugie miejsce w rynku. Wpływy z reklam wyniosły 25,61 mln zł.

Siódmą edycję reality-show „Nasz nowy dom” oglądać można było na antenie Polsatu w czwartki o godz. 20.05, w okresie od 1 września do 17 listopada br. Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w jesiennej ramówce br. format oglądało średnio 1,87 mln osób. Przełożyło się to na 12,06 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 15,92 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 13,92 proc. w grupie 16-59.

Najwięcej widzów zgromadził finałowy odcinek programu prowadzonego przez Katarzynę Dowbor. Przyciągnął on przed ekrany Polsatu 2,19 mln oglądających.

Zobacz tabelę

Nadawana jesienią ub.r. piąta seria reality-show przyciągała przed ekrany o 820 tys. więcej widzów. Gromadziła ona średnio 2,69 mln osób przy udziale wynoszącym 19,72 proc. w 4+ oraz 22,71 proc. w 16-49. Wówczas program emitowany był w zupełnie innym paśmie - w niedziele o godz. 17.45, gdzie obecnie stacja pokazuje odcinki powtórkowe tego reality-show.

Wiosną br. program pokazywany był już w czwartkowe wieczory. Widownia szóstej edycji reality-show wyniosła średnio 1,92 mln osób przy udziale wynoszącym odpowiednio 12,72 proc. oraz 17,29 proc.

Polsat w czasie emisji „Naszego nowego domu 7” zajął drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem była TVP1 emitująca gł. serwis sportowy, prognozę pogody i „Ojca Mateusza”, co przekładało się na 19,24 proc. udziału. Trzeci był TVN („Na Wspólnej” oraz „Singielka”; 11,49 proc.), natomiast czwartą lokatę zajęła TVP2 („Barwy szczęścia”, „Kochanie, ratujmy nasze dzieci” i filmy fabularne; 10,62 proc.).

Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie 16-59. Z kolei w grupie 16-49 Polsat był liderem, a Jedynka zajęła miejsce drugie.

Zobacz tabelę

Wpływy z reklam pokazanych przy premierowych odcinkach właśnie zakończonej edycji „Naszego nowego domu” wyniosły 25,61 mln zł. Dla porównania, jesienią ub.r. reality-show zarobiło 21,48 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Gospodynią reality-show „Nasz nowy dom” jest Katarzyna Dowbor. W każdym odcinku ekipa remontowa w ciągu pięciu dni remontuje dom lub mieszkanie należące do jednej rodziny. Producentem programu jest Constantin Entertainment.

Na przyszły rok Polsat przygotowuje ósmą edycję programu „Nasz nowy dom”.

Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w październiku br. wyniósł 12,35 proc.

Autor: Michał Kurdupski

KOMENTARZE (3) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas