Telewizja2016-05-23
11

„Nasz nowy dom” po zmianie pory emisji stracił 770 tys. widzów

Katarzyna Dowbor, fot. PolsatKatarzyna Dowbor, fot. Polsat

Reality-show „Nasz nowy dom” w nowym paśmie śledziło średnio 1,92 mln osób. W porównaniu do jesiennego sezonu produkcja straciła 770 tys. widzów. Polsat w czasie emisji programu zajął drugie miejsce w rynku. Wpływy z reklam wyniosły 20,08 mln zł.

Szóstą edycję reality-show „Nasz nowy dom” oglądać można było na antenie Polsatu w czwartki o godz. 20.05, w okresie od 3 marca do 19 maja br. Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że szóstą odsłonę formatu oglądało średnio 1,92 mln osób. Przełożyło się to na 12,72 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów oraz 17,29 proc. w grupie komercyjnej 16-49.

Najwięcej widzów zgromadził przedostatni odcinek programu prowadzonego przez Katarzynę Dowbor. Przyciągnął on przed ekrany Polsatu 2,19 mln oglądających.

Zobacz tabelę

Nadawana wiosną ub.r. piąta seria reality-show przyciągała przed ekrany o 770 tys. więcej widzów. Gromadziła ona bowiem średnio 2,69 mln osób przy udziale wynoszącym odpowiednio 19,72 proc. oraz 22,71 proc. Wówczas program emitowany był w zupełnie innym paśmie - w niedziele o godz. 17.45, gdzie obecnie stacja pokazuje odcinki powtórkowe reality-show.

„Nasz nowy dom” podniósł natomiast w czwartki widownię Polsatu względem ub.r., kiedy stacja w tym paśmie emitowała „Zdrady”. Widownia paradokumentu po pięciu odcinkach (tj. w okresie od 5 marca do 2 kwietnia ub.r.) wyniosła średnio bowiem 1,62 mln osób przy udziale wynoszącym odpowiednio 9,97 proc. oraz 12,45 proc.

Polsat w czasie emisji „Naszego nowego domu” zajął drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem była TVP1 emitująca gł. serwis sportowy, prognozę pogody i „Ojca Mateusza”, co przekładało się na 19,57 proc. udziału. Trzeci był TVN („Na Wspólnej” oraz „Singielka”; 12,63 proc.), natomiast czwartą lokatę zajęła TVP2 („Barwy szczęścia” i filmy fabularne; 11,37 proc.).

Z kolei wśród widzów w grupie komercyjnej Polsat był liderem, a dalej uplasowały się: TVN, Jedynka i Dwójka.

Oglądalność programu na tle konkurencji

Zobacz tabelę

Wpływy z reklam pokazanych przy premierowych odcinkach właśnie zakończonej edycji „Naszego nowego domu” wyniosły 20,08 mln zł. Dla porównania, jesienią ub.r. reality-show zarobiło 21,48 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Gospodynią reality-show „Nasz nowy dom” jest Katarzyna Dowbor. W każdym odcinku ekipa remontowa w ciągu pięciu dni remontuje dom lub mieszkanie należące do jednej rodziny. Producentem programu jest Constantin Entertainment.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce ##

W kwietniu br. udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 11,79 proc.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(11)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas