Internet2010-01-08
139

Nasza-klasa.pl ma nowe logo ... podobne do Facebooka (opinie)

Serwis Nasza-klasa.pl zmienił swoje logo, wprowadzając do niego hasło "Miejsce spotkań". W witrynie zwiększono też szerokość do 1024 pikseli, a w najbliższym czasie zmieni się top portalu. Nowe logo serwisu oceniają przedstawiciele branży interaktywnej.

Zmianę logotypu Nasza-klasa.pl zapowiadały grafiki pojawiające się od początku roku przy starym znaku graficznym serwisu. Pokazywały one kilka małych postaci, które stopniowo demontowały logo. Po siedmiu dniach pojawił się nowy logotyp w zmienionej kolorystyce i z inaczej zapisaną nazwą serwisu oraz hasłem "Miejsce spotkań", które zastąpiło poprzedni slogan "Portal dla ludzi z klasą". Nowe hasło ma odzwierciedlać ewolucję Nasza-klasa.pl od serwisu służącego do wyszukiwania znajomych sprzed lat do wielopoziomowej platformy komunikacji. Cały logotyp został przygotowany przez zespół graficzny portalu kierowany przez Krzysztofa Dziedzica.

Jednocześnie stronę poszerzono do rozmiaru 1024 pikseli, co ma poprawić korzystanie z niej przy użyciu najpopularniejszych monitorów i systemów operacyjnych. Natomiast w najbliższym czasie zmodyfikowana zostanie górna belka serwisu, na której pojawią się przyciski pozwalające szybko dotrzeć do kilku funkcjonalności: poczty, powiadomień i Śledzika.



Przedstawiciele branży interaktywnej w większości pozytywniej oceniają zmianę loga Nasza-klasa.pl, oceniając nowy znak graficzny jako prostszy i bardziej czytelny. Wskazują przy tym podobieństwa do logotypu Facebooka. Natomiast opinie na temat nowego hasła serwisu są podzielone. Poniżej wszystkie wypowiedzi.


Dawid Szczepaniak, dyrektor artystyczny Pride&Glory Interactive
Zmiana hasła jest jest najbardziej in plus. Nowe jest dużo prostsze, mniej pretensjonalne. Co do samego logotypu: w porównaniu ze starym to oczywiście ogromny krok do przodu. W typografii widać oczywiście inspirację prostotą loga starszego brata z Zachodu, ale ciężko byłoby uznać to za złe posunięcie. W wersji podstawowej logotyp prezentuje się ładnie i czysto.
 

Bartłomiej Juszczyk, dyrektor zarządzający Grupy Adweb
Nowy logotyp Naszej-Klasa.pl jest czytelny i solidny, acz po oczekiwaniach związanych z całym zamieszaniem w serwisie (przypomnę: małe ludziki szarpiące witrynę i stopniowo "wynoszące" stary logotyp), efekt może rozczarowywać - przynajmniej fanów rozbuchanej grafiki. Wspomnę, że wiele zmian logotypów w ostatnich latach (od Allegro, po Radio Zet) podobnie jak i w tym przypadku, sprowadziło się do uproszczenia znaku i uczynienia go bardziej przyjaznym. Nasza-Klasa.pl poszła w tym samym kierunku. Dopatrywać można się nawiązań do logotypu Facebooka, choć szczerze - nie widzę wprost odniesienia - a jeśli taki był zamysł, to wypada pogratulować odwagi i jasnego sprecyzowania swojego miejsca na rynku. Logo jest nowoczesne, czyste, będzie rozpoznawalne również poprzez znak graficzny "nk". Martwi mnie hasło "Miejsce spotkań" - nie zapada w pamięć, poza tym kłóci się z obecnymi funkcjonalnościami, jakie posiada Nasza-Klasa.pl. Jeśli jednak w ślad za nim pójdą zmiany w sposobie działania portalu, możliwościach i całej strategii - chętnie przyklasnę.

Bartłomiej Wyszyński, dyrektor ds. strategii Artegence
To raczej nie jest nowy logotyp tylko nowy zapis typograficzny. Nierewolucyjny i w dodatku zupełnie niewyróżniający się. Na pewno nie możemy mówić o wprowadzeniu nowego, pełnoprawnego logotypu przez Naszą Klasę.
Zmiana sloganu z "Portal dla ludzi z klasą" na "Miejsce spotkań" jest zgodne z przyjętą strategią portalu i wszystkich przedsięwzięć zbudowanych wokół niego jak Śledzik czy wkrótce debiutującego Nktalk. Nasza-klasa.pl już nie tylko chce pomagać w odnalezieniu się i kontaktach kolegom i koleżankom z klasy - bo oni już się odnaleźli. Portal chce być miejscem spotkań z innymi ludźmi, a nowy claim dobrze do tej strategii rozwoju pasuje.

Jacek Opaluch, dyrektor artystyczny K2 Internet
Cechą charakterystyczną Naszej Klasy jest brak charakteru i z tej perspektywy nowe logo spełnia swoje zadanie. Poprawiono typografię, pozostał brak indywidualnych i wyróżniających cech, ciężko więc mówić o znaku identyfikującym ten portal. Należy jednak przyznać, że w porównaniu do po poprzedniej wersji mamy jakościowy skok. Istotne są także informacje prasowe, z których wynika, że zmiana ta jest częścią szerszego redesignu. Być może więc nowe logo zyska w szerszej perspektywie, wpisując się w całość działań.

Marcin Piwnicki, New Media Art Director FireFlyCreation
Nowocześniejsze, prostsze, czytelniejsze logo – zabieg oczywisty, ale czy jest ono wystarczająco charakterystyczne i oryginalne, by zapadło w pamięć? Po całej związanej z tym mistyfikacji można się trochę rozczarować. Font nawiązuje do fontu z logo bezpośredniego konkurenta – mogło być ciekawiej. Dobrym posunięciem natomiast jest rozróżnienie kolorystyczne, sugerujące że „nasza...” już nie jest tylko klasą.
Hasło „Miejsce Spotkań” jest oczywiście zgodne z nowo przyjętą strategią, lecz zbyt dosłowne. Każda społecznościówka czy blog jest takim miejscem.
Nasza-klasa.pl nie jest portalem, który łatwo zetrzeć z tablicy – zobaczymy jak trwałym.

Autor:tw / tw / wm

Więcej informacji:Nasza-klasa.pl

KOMENTARZE(139)DODAJOPINIĘ

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas