W lipcu br. zdecydowanym liderem sprzedaży wśród miesięczników podróżniczych nadal był „National Geographic Polska”. Największym wzrostem w segmencie pochwalić się mogą „Podróże”, z kolei najwięcej stracił „Voyage”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (G+J Polska) w lipcu br. wyniosła 58 989 egz. i była o 7,12 proc. niższa niż w adekwatnym okresie rok wcześniej.
Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez G+J „Traveler”. Jego sprzedaż ogółem wzrosła o 0,05 proc. i uplasowała się na poziomie 28 764 egz.
Trzecią lokatę zajął miesięcznik „Voyage” (Marquard Media Polska). W lipcu br. sprzedał się on w liczbie 12 356 egz. po spadku o 17,32 proc. Jest to jednocześnie największy spadek w rankingu.
Na czwartym miejscu znalazł się magazyn „Podróże” (Murator). Jego sprzedaż ogółem wzrosła najbardziej w zestawieniu, bowiem o 14,14 proc. i wyniosła 10 751 egz.
Zobacz tabelę
W lipcu br. w porównaniu do lipca ub.r. największym wzrostem (22,65 proc.) pochwalić się może „National Geographic”. Z kolei jedyny spadek dotknął tutaj „Voyage” - 4,04 proc.