W kwietniu br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników podróżniczych znalazł się „National Geographic”. Prawie wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Voyage”. Zyskały tylko „Podróże”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w kwietniu 2015 roku wyniosła 32 631 egz. Była ona o 17,52 proc. niższa, niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 6,17 proc. i uplasował się na poziomie 21 820 egz.
Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). W kwietniu br. sprzedał się on w liczbie 12 047 egz., po wzroście w skali roku o 20,05 proc. - jedynym w zestawieniu.
Zaś najwięcej stracił, plasujący się tuż za podium magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska). Jego sprzedaż ogółem w badanym miesiącu zmalała bowiem aż o 44,13 proc. i wyniosła 5 280 egz.
Zobacz tabelęW kwietniu 2015 roku w porównaniu do marca 2015 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 21,63 proc.) pochwalić się mógł magazyn „Podróże”. Jako jedyny stracił tutaj „Voyage” - było to 7,84 proc.
Zobacz tabelęSprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.