Prasa2016-12-20
0

„National Geographic” z najwyższą sprzedażą wśród miesięczników podróżniczych. „Podróże” do góry

W pierwszych trzech kwartałach br. większość tytułów w segmencie miesięczników podróżniczych zanotowało spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Voyage”. Jedyny wzrost odnotowały „Podróże”, a na pozycji lidera sprzedaży znalazł się „National Geographic”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku wyniosła 30 735 egz. Była ona o 7,93 proc. niższa, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Sprzedał się on średnio w liczbie 20 985 egz., po spadku w skali roku o 5,14 proc.

Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zwiększył się o 4,36 proc. i uplasował się na poziomie 10 046 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.

Z kolei najwięcej stracił, plasujący się tuż za podium magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie zmalała o 25,09 proc. i wyniosła 4 067 egz. Tytuł ten ukazywał się do marca br.

Zobacz tabelę

We wrześniu 2016 roku liderem również był miesięcznik „National Geographic Polska”, którego wynik sprzedażowy w porównaniu do września 2015 roku zmniejszył się o 2,40 proc. do 30 551 egz. - jednocześnie był to jedyny spadek w zestawieniu.

Drugie miejsce należało do „NG Travelera” (22 520 egz.; wzrost o 24,41 proc. - największy w zestawieniu), a podium uzupełnia magazyn „Podróże” (11 335 egz.; do góry o 21,88 proc.).

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

 

Autor:mk

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas